Microsoft Excel

A Microsoft Office rövid története

Az irodai munkához ma már gyakorlatilag nélkülözhetetlen segédeszközök az irodai szoftverek – a táblázatkezelők, szövegszerkesztők és projektmenedzsment programok, amelyek közül a legsikeresebbek a Microsoft termékei. Hogyan jutottunk el idáig?

A Microsoft Office története hivatalosan 1990. november 19-én vette kezdetét, amikor a szoftveróriás piacra dobta az Office for Windows legelső változatát (avagy MS Office 1.0-át). Ezt a Windows 2.0 operációs rendszerre készítették – évekkel korábban kötöttek egy egyezséget az Apple-lel, mely szerint Macintosh gépekre fejlesztenek egy irodai programcsomagot, nem sokkal később azonban a Microsoft már úgy látta, jobb egyedül járni ezt az utat.

Az Office 1.0 előtt a Microsoftnak természetesen már több irodai programja is készen volt, így például a Word és az Excel, ezek azonban kizárólag MS-DOS alatt futottak, és egyenként kellett őket megvásárolni. Ezekhez a programokhoz még jellemzően billentyűzetet használtak – a számítógépek éppen csak elkezdtek megjelenni az irodai környezetben, és még az egész is kevesek luxusának számított.

'90 novemberében az első Office a Microsoft Excel 2.0, a Microsoft 1.1 és a PowerPoint 2.0 verziókat tartalmazta. A következő öt évben négy újabb csomagverzió érkezett a Microsofttól. A felhasználói felület egyre kifinomultabbá, és természetesen az Office csomagon belül egységessé vált, és mivel a szoftvereket kifejezetten Windowsra építették, amely ekkora már hatalmas népszerűségre tett szert a személyi számítógépek használói között, a legtöbben ezt alkalmazták az irodai munka megkönnyítésére.

A csomag népszerűsége azóta sem csökkent - a legtöbben az Office 2003 verziót használták, amíg a Microsoft nem frissíttette velük a csomagot a 2007-es vagy 2010-es verzióra.

A legújabb változat az Office 2013, amely már a jól bevált Ribbon felhasználói felülettel és felhőintegrációval is rendelkezik.

Excel Tanfolyam tematika, időpontok ››