Erre a tanfolyamra igénybe veheted az akár 0%-os Képzési Hitelt!
A Képzési Hitelről bővebben: ITT olvashatsz.


A grafikus felületek megjelenése óta a szoftverfejlesztés minden ágazata arra törekszik, hogy minél látványosabb, közérthetőbb és összességében lenyűgözőbb felületeket nyújtsanak a felhasználóknak. Ez már nem csak a felhasználói felületről (UI – User Interface) mint felhasználási eszközről, hanem sokkal inkább a felhasználói élményről (UX – User Experience) szól -hogy a felhasználó ne csak könnyen tudja alkalmazni a szoftvert, de nyerje el a tetszését is! A szoftverek ezt az élményt animációkkal, gyönyörű tipográfiával, lenyűgöző képi világgal és más grafikai elemekkel érik el.
Tanfolyamunkon a résztvevők megismerkednek a webfejlesztésen keresztül ezzel a világgal, melyben a szimpla webes alkalmazások létrehozásának lehetőségei mellett kiemelt szerepet kap, hogy az alkalmazások milyen kinézeti, ergonómiai és strukturális felépítéssel kell rendelkezzenek ahhoz, hogy az emberek ne „csak használják” alkalmazásainkat, de szeressék is azokat használni.

A Webfejlesztő képzés az OKJ-t követő új felnőttképzési rendszer része, így a tanfolyam sikeres teljesítését követően államilag elismert bizonyítványt is szerezhetsz! Online és tantermi csoportokkal várunk.

 

Már havi
44.000 Ft-tól
Központi elérhetőségeink
1139 Budapest Frangepán utca 3.
Telefon: 06-70-392-3720,

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam időpontok

2022.02.26.TantermiHétvégi

Oktatási napok, időpontok szombat
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.02.26.
(15 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 44.000 Ft / hó

2022.02.26.OnlineHétvégi

Oktatási napok, időpontok szombat
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.02.26.
(15 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 44.000 Ft / hó

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam alapadatai

A tanfolyam alapadatai

  • Képzés pontos megnevezése: Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam
  • Képzés azonosító száma: 06135003
  • Tanfolyam helyszíne: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. vagy Online

A tanfolyam megkezdésének feltételei

  • Iskolai előképzettség: Érettségi bizonyítvány
  • Egészségügyi alkalmassági
    követelmények: Nem

  • Pályaalkalmassági követelmények: Nem
Kártyás fizetési módok
Részletfizetés

A tanfolyam képzési díja fizethető egy összegben, két részletben vagy havi KAMATMENTES részletekben is.

Részletek

Kedvezményeink
  • RUANDER KLUB – kedvezmény – 10%
  • Álláskereső – kedvezmény – 10%
  • Csoportos kedvezmény – 15%
  • Diákkedvezmény – 10%
  • Kismama kedvezmény – 10%

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam moduljai

1. Infokommunikációs technológiák

Az első modul egy kis hardveres és szoftveres bemelegítés. Általános tévhit sajnos, hogy egy fejlesztő számára nem szükséges a hardver ismerete, hiszen a mai fejlesztési technológiák már sokkal magasabb szinten mozognak. Hogy ne szülessenek például olyan erőforrásigényű programok, melyeket alig lehet hardverrel kiszolgálni, egy kis alapozás ezen a területen később nagy segítségünkre lesz.

2. Hálózati ismeretek

A második modul a hálózatok bevezetéséről szól. A hálózatok felhasználási szintű ismerete elengedhetetlen, hiszen a webfejlesztés - mint elsődleges fejlesztési területünk - erre épül.

3. Webdesign

Az első valóban szakmai modulunk a webdesign, ahol áttekintjük, milyen alapvető elvárások alapján érdemes kialakítani egy weboldalt vagy alkalmazást. Megismerkedünk a design-ra vonatkozó ergonómiai és szerkesztési szabályokkal, melyek hozzásegítenek minket az igényes és harmonikus megjelenésű alkalmazások kialakításhoz.

4. VIDEOSZERKESZTÉS I. – ADOBE PREMIERE

Miután megtanultunk design-olni, belekezdünk a videoszerkesztésbe. Az Adobe Premiere program segítségével interaktív oldalainkon a videókat design elemekként tudjuk majd elhelyezni, illetve bemutatóvideók készítésével termékeinket innovatívabban reklámozhatjuk.

5. Webszerkesztés

Megérkezünk a webszerkesztéshez, vagyis megkezdjük a szerkezet és design felépítését webes alkalmazásaink számára, valamint megismerjük azokat a lehetőségeket, melyeket a HTML és CSS nyújt annak érdekében, hogy weboldalaink csúcsminőségűek legyenek. Ebben a modulban tehát megismerkedünk a UI felépítés rejtelmeivel.

6. webfejlesztés

Most, hogy már profi weboldalakat tudunk szerkeszteni, ideje az oldalainkat dinamizálni. Az eddigi webes dokumentumok helyett webalkalmazásokat fogunk készíteni, így profi kinézetű és teljes értékű dinamikus weboldalakat, illetve webes alkalmazásokat hozunk létre.

7. VIDEOSZERKESZTÉS II. - ADOBE AFTER EFFECTS

A vágás alapvető feladat a videók elkészítését követően, de ha igazán minőségi anyagokat szeretnénk összerakni, akkor mindenképpen további utómunka szükséges. Az Adobe After Effects program használatával elkészült videóinkra olyan effekteket tudunk feltenni, amitől mindenkinek tátva marad a szája!

8. Wordpress

Fel tudunk építeni egy dinamikus oldalt, tisztában vagyunk vele mi az a PHP és hogyan épül fel egy webalkalmazás, megnézünk egy előre lefejlesztett komplex CMS rendszert, a WordPress-t. A WordPress jelenleg a piac egyik legelterjedtebb, legjobb háttérkiszolgálással rendelkező, könnyen telepíthető CMS rendszere, mely sikerét széleskörű felhasználhatóságának köszönheti.

9. Verziókezelő és projektvezető eszközök

Végül - de nem utolsó sorban - betekintést nyerünk a verzió- és projektvezető eszközökbe, melyekkel az eddigiekben létrehozott munkáink változásait és folyamatait tudjuk kezelni.

Betölthető munkakörök

Egy alkalmazás átlátható, felhasználóbarát működésnek fontos része az egyre változatosabb médiaelemeket tartalmazó, harmonikus megjelenés. A munkaerőpiac az alkalmazásfejlesztők és webfejlesztők körében sok esetben előnyben részesíti a multimédiás ismeretekkel is rendelkező, sokoldalúan képzett jelentkezőket. A multimédia-alkalmazásfejlesztő szakmai képzésben résztvevők olyan ismereteket és gyakorlati tudást szereznek meg, mellyel képesek ezeknek az elvárásoknak megfelelni. A képzés során az online környezetben használható alkalmazások alapvető kódolásán túl elsajátítják a felhasználói felület grafikai tervének elkészítését és implementálását. Képessé válnak a kapott forrásból vagy saját maguk által előállított nyersanyagból szöveg-, kép-, hang-, videó tartalmakat létrehozni, szerkeszteni és alkalmazni. Ezen elemek összhangját a formatervezés, színkezelés és tipográfia szabályait, trendjeit alkalmazva kreatív alkotómunkával hozzák létre.

Vizsgakövetelmények

A képzés sikeres teljesítését követően akkreditált vizsgaközpontnál államilag elismert bizonyítvány szerezhető. A vizsgára bocsátás feltétele: a szakmai képzés követelményeinek igazolásáról a képző intézmény által, a felnőttképzési adatszolgáltatási rendszerben kiállított tanúsítvány.
A vizsgafolyamat további részleteivel kapcsolatban keresd oktatásszerveződet!

Írásbeli vizsga
A vizsgatevékenység megnevezése: Multimédia-alkalmazásfejlesztés alapjai interaktív teszt
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása: A vizsgatevékenység 30 darab, számítógépen megoldandó tesztfeladatból áll. A teszt feladatai lehetnek feleletválasztós feladatok (egyszeres választás, többszörös választás, válaszok illesztése), valamint kiegészítést igénylő feleletalkotó feladatok. A teszt értékelésének automatizálhatónak kell lennie.

A témakörönkénti kérdések száma:
1. A vizuális kommunikáció, a kompozíciós technikák: 4 kérdés
2. Színelmélet: 2 kérdés
3. Formatervezés és tipográfia: 4 kérdés
4. Digitális kép-, hang- és videórögzítő eszközök: 3 kérdés
5. A digitális média fájltípusai, jellemzőik, konverziós lehetőségek: 4 kérdés
6. Az online megjelenés jellegzetes formai és technikai adottságai, vizuális hatásmechanizmusa: 3 kérdés
7. CSS stílusleírónyelv animációs tulajdonságai (transform, transition*, @keyframes rule, animation* tulajdonságok): 2 kérdés
8. Szakmai terminológia: 4 kérdés
9. Archiválás digitális lehetőségei, módszerei, szabályai: 1 kérdés
10. A szerzői jog, a felhasználói szerződés és a személyiségi jog törvényi előírásai: 1 kérdés
11. A kreatív-vizuális fejlesztői tevékenységekhez kapcsolódó munka-, tűz-, baleset-, környezet és egészségvédelmi szabályok: 1 kérdés
12. CMS, LCMS keretrendszerek: 1 kérdés

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 60 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 30%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai: A vizsgatevékenység során összesen 30 pontot lehet elérni. Az értékelésben minden feladat 1 pontot ér. Részleges megoldásért részpontszám nem adható.
A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

Projektfeladat
A vizsgatevékenység megnevezése: Multimédia-alkalmazás vizsgaremek bemutatása és védése
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása: A vizsgázóknak minimum 2, maximum 3 fős fejlesztői csapatot alkotva kell a vizsgát megelőzően egy komplex, online térben működő multimédia-alkalmazást fejleszteniük keretrendszer (CMS, LCMS, multimédiás-keretrendszer) használatával. A témaválasztást és a fejlesztői munkát a vizsgaközponttól kapott részletes feladatutasítás és értékelési útmutató alapján kell végezni, mely dokumentumokat a vizsga előtt minimum 40 nappal a vizsgázók számára biztosítani kell.

Az elkészített multimédia-alkalmazásnak az alábbi elvárásoknak kell megfelelni:
A multimédia-alkalmazás készítésének legyen egy jól meghatározható célja és célközönsége.
Az alkalmazás struktúrája és tartalma legyen alkalmas a kitűzött cél elérésére.
A funkcionalitást szem előtt tartva a médiaelemek az alkalmazásban az alapvető szabályokat betartva tervezetten, következetesen, esztétikusan és egyensúlyban jelenjenek meg.
A külső források mellett a képzés során tanult technikákat alkalmazva saját gyártású médiaelemeket is tartalmazzon.
Az alkalmazás legyen felkészítve a reszponzív megjelenésre.
Az elkészült alkalmazás szerzői- és személyiségi jogokat ne sértsen.

A vizsgaremek benyújtásának módja: A kész multimédia-alkalmazást a képesítő vizsga előtt minimum 10 nappal kell a vizsgabizottsághoz benyújtani a vizsgaközpont által megadott Git- és Web szervereken. A megosztások technikai részleteit a vizsgaközpont által készített feladatutasítás tartalmazza. A multimédia alkalmazás bemutatását („próba védés”) legalább egyszer a vizsga előtt el kell próbálni, melyről videofelvételt kell a vizsgázónak készíteni és benyújtani.
A megosztott anyagnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
A multimédia-alkalmazás forráskódját.
A védésen használandó prezentációs állományt.
A képesítő vizsga előtt a „próba védésről” készült videót.
Projektmunkát röviden bemutató (2000-4000 karakter) readme.md állományt.
A felhasznált források és a működő multimédia-alkalmazás online elérésének URL címét (szintén a readme.md állományban elhelyezve).

A vizsgatevékenység során a vizsgázó gyakorlati bemutatóval összekapcsolt szóbeli előadás formájában mutatja be a
multimédia-alkalmazás célját, célközönségét,
választott keretrendszert, a felhasznált programokat és eszközöket,
a tervezés, fejlesztés és publikálás folyamatát, alkalmazott technikákat,
egy-egy kiragadott, saját készítésű médiaelem elkészítésének technikáját,
multimédia-alkalmazás működését számítógépen és mobileszközön,
a csapaton belüli munkamegosztást, a fejlesztési csapatban betöltött szerepét, a fejlesztés során használt projektszervezési eszközöket.
A fentieken túl válaszol a vizsgabizottság által feltett minimum 3 kérdésére. Amennyiben a munkacsapat más tagjai is azonos csoportban vizsgáznak, akkor a bemutatót közösen is megtarthatják, de ebben az esetben is biztosítani kell, hogy minden vizsgázó egyenlő arányban vegyen részt a bemutatóban, illetve minden vizsgázónak önállóan kell bemutatnia a saját feladatrészét.

A vizsgaremek elkészítésére rendelkezésre álló idő: A vizsgaremek elkészítésére minimum 30 napot kell a vizsgázó számára biztosítani. A feladatutasítással együtt a vizsgázók részére 1-1 pontra bontott, részletes értkélési útmutatót kell kiadni, melyben az értékelési szempontokat kell tovább részletezni.
A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 30 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 70%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai: A multimédia-alkalmazás vizsgaremek bemutatása és védése vizsgatevékenységre öszszesen 70 pont adható az alábbiak szerint:
1. Kitűzött célok és azok megvalósítása - maximális pontszám: 5
2. Meghatározott célcsoport elérése - maximális pontszám: 3
3. Kompozíciós szabályok betartása, kép és szöveg elhelyezése, aránya, egyensúlya, hangsúlya, vizuális összhatása - maximális pontszám: 4
4. Tipográfiai szabályok betartása a szöveg megjelenítésénél (betűtípus, betűméret, betűstílus, igazítás, elhelyezés) - maximális pontszám: 4 
5. Színek használatának összhangja, színkeverési, színpárosítási szempontok betartása - maximális pontszám: 3
6. Felhasználóbarát, logikusan kialakított menürendszer - maximális pontszám: 3
7. Szimbólumrendszer (ikonok, logók) egységessége, értelmezhetősége - maximális pontszám: 3
8. Saját rasztergrafikus médiaelem készítése - maximális pontszám: 5
9. Saját vektorgrafikus médiaelem készítése - maximális pontszám: 5
10. Saját videó készítése (ez lehet a „próbavédés” videója is megfelelő szintű utómunka után) - maximális pontszám: 5
11. Saját animáció készítése - maximális pontszám: 5
12. Reszponzív megjelenés különböző felbontású kijelzőkön - maximális pontszám: 3
13. Keretrendszer szolgáltatásainak kihasználása - maximális pontszám: 3
14. Prezentáció felépítése, minősége a szóbeli védés során - maximális pontszám: 5
15. Csoportmunka szolgáltatások, verziókövető rendszerek használata, szerepvállalás mértéke a csoportmunkában - maximális pontszám: 5
16. Vizsgabizottság kérdéseire adott válaszok (3x3 pont) - maximális pontszám: 9
Összesen: 70 pont
A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

 

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam részletes tematika

Infokommunikációs technológiák

-          Számítógép hardveres felépítése

-          Az alapvető hardverek működése

-          Perifériák és azok kezelhetősége

-          Alapvető matematikai ismeretek

-          Matematikai logika

-          Operációs rendszer ismeretek

  • Windows operációs rendszer alapvető kezelése
  • Windows eszközeinek ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Eseménynapló, Időzítők, Teljesítmény mérők)
  • Linux operációs rendszer alapvető kezelése
  • Linux operációs rendszer ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Log-ok elérése, CRON időzítés, performance counter-ek)

-          Virtualizációs technológiák

  • Gépek virtualizációja
  • Programok és környezetek virtualizációja

Hálózati ismeretek

-          Hálózatok alapjai

-          Hálózatok csoportosítása

  • Kiterjedés alapján
  • Topológia alapján
  • Kapcsolat típusa alapján

-          Hálózatok rétegződése

  • OSI (Open Systems Interconnection) modell megismerése
    • A 7 réteg áttekintése
    • A rétegek szerepe és a hálózat elméleti működése
    • A rendszer részletességéből adódó gyakorlati problémák
  • TCP/IP (Transaction Control Protocol / Internet Protocol) modell megismerése
    • A 4 réteg áttekintése
    • Az OSI rétegek átvezetése TCP/IP modellbe

-          Hálózati eszközök

  • Passzív hálózati eszközök
  • Aktív hálózati eszközök

-          Hálózatok egy szoftverfejlesztő szemével

  • Meddig érdekes a hálózat működése a szoftverfejlesztési oldalról
    • Mi az a Net socket és hogyan tudjuk alkalmazni később
  • Felhasználási módok és lehetőségek

Webdesign

-          Színtan

  • Színek jelentése, színpszichológia
  • Itten-féle színkör
  • Színharmóniák:
    • Komplementer színek (hideg – meleg, fény – árnyék)
    • Analóg színek
    • Monokróm színek
    • Osztott komplementer
    • Harmonikus hármas színhangzat
  • Színkeverés
  • Színmódok, színterek:
    • RGB
    • HSB
    • HSL
    • CMYK
  • Színpaletták
  • Színek a webdesignban
  • Kultúrafüggő konnotációk
  • Webes hagyományok

-          Tipográfia

  • Tipográfia célja
  • Betűcsaládok, betűtípusok
  • Betűalak, betűkép, betűtulajdonságok
  • Mértékrendszer
  • Web safe fontok
  • Webes tipográfia
  • Lorem Ipsum
  • Szövegegységek
  • Nyugodt és dinamikus layout
  • Formázás:
    • Címsorok
    • Bekezdések
    • Kiemelések
    • Hivatkozások, linkek
    • Felsorolások, listák
  • Font formátumok
  • Font telepítése

-          Képek

  • Pixeles és vektoros képalkotás (Mikor? Melyiket?)
  • Fájlformátumok és tulajdonságai (előnyök, hátrányok)
  • Szerzői jogok
  • Képforrások
  • Webháttér videók
  • Ikonok

-          Webdesign stílusok és stílusjegyek

  • Flat
  • Metro
  • White space
  • Minimál
  • Magazin
  • Sales
  • Retro
  • Illusztrációs
  • Material
  • Grunge
  • Dark
  • Classic
  • Parallax

-          Koncepcionálás

  • Ki vagy és mid van?
  • Kinek kell?
  • De mi kell neki igazán?
  • Hogy lehet neki eladni?
  • Tartalmi strukturálás és design-elvek

-          Layout

  • Szerkesztési elvek (háttér-előtér, térköz és hasonlóság, zártság, a ’közös sors’, a ’jó folytatás’, hangsúly)
  • Kontrasztok: kicsi/nagy, könnyű/nehéz
  • Ritmus és ismétlés
  • Struktúra és permutáció
  • Térbeli elrendezés
  • Aranymetszés
  • Hagyományos weboldalszerkezetek
  • Az oszlopszám, a betű- és a kijelzőméret összefüggései
  • Fixed Responsive Layout
  • Fluid (Liquid) Responsive Layout

-          Webergonómia

  • Célja
  • Használhatósági faktorok
  • Felhasználói szokások és viselkedések
  • Tartalomtervezés
  • Oldaltervezés
  • Linkek
  • Olvashatóság
  • Navigáció
  • Design
  • Multimédiás tartalom
  • Akadálymentesítés

-          Photoshop: alapok

  • Munkaterület
  • Beállítások
  • Rajzeszközök
  • Kijelölések
  • Transzformációs műveletek
  • Paletta készítése, importálása, exportálása
  • Guides
  • Képek előkészítése webre:
    • Retusáló eszközök
    • Képkorrekciós műveletek
  • Ecsetminták készítése, készlet importálása, exportálása
  • Maszkolás:
    • Shape mask
    • Layer Mask
  • Szűrők
  • Bannerkészítés

-          Photoshop webdesign

  • Moodboardok szerepe, alkotóelemei
  • Moodboardkészítés
  • User Interface (UI) szerepe, alkotóelemei
  • UI elemek állapotai
  • UI tervezés
  • Fejléc, lábléc elemei
  • Ikonok, közösségi ikonok
  • Grid System
  • Drótvázak (Wireframe) készítése
  • Reszponzív honlaptervek készítése

-          Illustrator: alapok

  • Alakzatok
  • Szegély- és kitöltő szín
  • Szegély beállításai
  • Színátmenetek
  • Átlátszóság
  • Rulers, Guides, Smart Guides
  • Rétegkezelés
  • Artboards
  • Transzformációs műveletek
  • Igazítás
  • Shape Modes
  • Pathfinders
  • Szöveg és beállításai
  • Pen Tool
  • Effektek
  • Offset Path
  • Clipping Mask
  • Compound Path
  • Mentés és exportálás lehetőségei

-          Illustrator: arculattervezés

  • Logó szerepe, típusai
  • Milyen a jó logó?
  • Logótervezés szempontjai, menete
  • Logókészítés
  • Névjegykártya készítés
  • Mockupok
  • Arculati kézikönyv

Videoszerkesztés I. – Adobe Premiere

-          Projektek előkészítése

  • Új projekt létrehozása - a videó tulajdonságai
  • A Premiere programfelülete
  • Projekt ablak és a Media-Browser
  • A forrásablak
  • A vágómonitor
  • Eszközpaletta
  • Automatikus mentés

-          Importálás

  • Videofájlok (avi, mpeg, mov, mp4, wmv) importálása
  • Képfájlok (gif, jpeg, png, psd) importálása
  • Hangfájlok (mp3, wav, wma) importálása
  • Fájlkapcsolatok helyreállítása

-          Vágás

  • Az időegyenes (Timeline)
  • Trimmelés
  • Sávok létrehozása, törlése
  • Élesvágás
  • Vágási átmenetek (Video Transition)
  • Slideshow fotókból
  • Clipek sebessége
  • Lejátszás visszafelé
  • Kép a képben (PiP)

-          Effektek

  • Tulajdonságai
  • Szín- és tónuskorrekciók
  • Élesítés
  • Linear Wipe
  • Greenbox (Bluebox)
  • Set Matte
  • Basic 3D

-          Animáció

  • Kulcskockák kezelése (Keyframes)
  • Objektumok animációja
  • Effektek animációja
  • Mozgásdinamika

-          Szövegek

  • A Title-Designer
  • Template-ek
  • Cím, feliratok, stáblista
  • Szöveg animációja
  • Shape-ek

-          Presetek

  • Presetek az interneten
  • Preset készítése
  • Preset mentése
  • Preset importálása és exportálása

-          Hangeditálás

  • Hangsávok kezelése
  • Hangerőszabályzás
  • A keverőpult
  • Alámondás és aláfestő zene
  • Zajszűrés
  • Tempó és hangmagasság

-          Workshopok

  • Időjárás-jelentés blueboxban
  • Insertek készítése
  • Filmes trükkök
  • Zoom Transition

-          Exportálás

  • Exportálás beállításai
  • Exportálás mp4 fájlba
  • 4K videók exportálása

Webszerkesztés

-          Ismerkedés különböző szerkesztőeszközökkel

  • Netbeans, JetBrains WebStorm
  • Az egyes eszközök összehasonlítása, kinézeti elemzése

-          HTML (Hyper Text Markup Language) leírónyelv megismerése

  • HTML áttekintése, fejlődése
  • HTML leírónyelv alapjai
  • HTML dokumentum részei
  • HTML tag-jei és attribútumai
  • HTML gyakorlati feladatok megoldása
  • HTML szerkezeti felépítésének megismerése
  • Szövegközi elemek (inline) viselkedése
  • Blokkosított elemek (block) viselkedése
  • Címek, listák, bekezdések
  • Képek kezelése
  • Hivatkozások, horgonyok

-          HTML szerkezeti elemei

  • Táblázatok létrehozása
  • Táblázat javallat és ellenjavallatok
  • Beágyazott táblázatok
  • Gyakorlati felhasználások
  • Felépítési szabályok

-          CSS (Cascading Style Sheet)

  • Elemi doboz modell felépítése
  • CSS elhelyezése (külön fájl, HTML head, style attribútum)
  • CSS elhelyezésének javallatai
  • Tag, Id, Class kiválasztók (Selectors) működése
  • Microsite típusú oldalak felépítésének megkezdése:
    • Paper-prototype megtervezése elkészítése
    • HTML5 szemantikus tagoló elemek ismertetése
    • Az elkészített terv alapján a weboldal fő szerkezeti elemeinek elkészítése
    • Microsite típusú weboldal tartalmi elemeinek megszerkesztése
  • Szövegformázások
  • Díszítések stílussal
  • Saját betűkészlet alkalmazása, Google Fonts implementálása
  • CSS stíluselemek használatával a végleges kinézet kialakítása
  • Microsite publikálása tárhelyre (FTP kezelés)
  • Validálás (HTML, CSS)

-          HTML 5 megismerése

  • HTML 5 újdonságai, lehetőségei
  • HTML 5 támogatottsága különböző böngészőkben
  • HTML struktúra kialakítása (fejléc, menü, képváltó, tartalom, lábléc)
  • Fő blokkelemek kialakítása
  • Menü kialakítása (inline-block elemek)
  • Legördülő menü kialakításának elve

-          A JavaScript és jQuery kliensoldali programozásinyelvek alapjainak megismerése

  • JavaScript és jQuery alapok és ismertetés
  • JavaScript és jQuery használata, működése
  • Egyszerűbb JavaScript és jQuery műveletek (színezés, mozgatás és interakció a CSS -sel)
  • jQuery carousel képváltó kiválasztása és beépítése weboldalba

-          Weboldalak helyes kialakítása, SEO (Search Engine Optimization)

  • Keresőmotorok működése manapság
  • Keresőmotorbarát weboldal szerkezet
  • Google webmester eszközök
  • Közösségi oldalak ereje
  • Feketekalap veszélyek áttekintése

-          Komplex statikus weboldal kép váltójának elkészítése

  • jQuery alapú szabadon felhasználható képváltó lehetőségek
  • Camera slider ismertetése
  • Camera slider telepítése és funkciói
  • Képváltó beépítésének buktatói (minőség, informativitás, méret)
  • könnyen beépíthető CSS animációk (animate.css, hover.css)

-          Komplex statikus weboldal – aloldalak

  • Aloldalak típusai
  • Aloldalak (mutációk) elkészítése a főoldal felhasználásával
  • Multimédia elemek beillesztése aloldalakba:
  • Google Maps, Facebook közösségi elemek, YouTube video beágyazása (IFRAME működése)
  • saját hang vagy video beágyazása
  • könnyen beépíthető jQuery alapú eszközök (fitvidjs.com, datatables.net)

-          Reszponzív oldalak kialakítása

  • Reszponzív weboldalak kialakításának elve
  • Weboldal megjelenési helyének kiválasztása media-query használatával
  • Felépítés:
    • Single Column
    • Split Screen
    • Aszimmetrikus Layout
    • Grid
    • Masonry Layout
    • Magazine
    • Boxes
    • Fixed Sidebar
    • Featured Image
    • F-shape Layout
    • Z-shape Layout

-          Bootstrap

  • Mi ez és mire használjuk?
  • Reszponzív weboldal keret elkészítése
  • Színek
  • Szöveg formázása
  • Grid System
  • Komponensek:
  • Card
  • Alert
  • Button
  • Collapse és Accordion
  • Modal
  • Menük:
  • Egyszerű reszponzív menü
  • Morzsamenü
  • Sticky menü
  • Offcanvas Menu
  • Scrollspy
  • Alpha Slider Carousel
  • Whitebox Gallery
  • Mikroeffektek (Fade in overlay, Hover zoom, stb.)

-          BootstrapZero ismertetése, felépítése

  • Használatának főbb előnyei

Webfejlesztés

-          Programozás alapismeretek

  • Gyengén típusos nyelvek fogalma
  • Script nyelvek fogalma
  • Változók, konstansok, tömbök fogalma
  • Vezérlési szerkezetek
  • Moduláris, procedurális programozási technikák

-          PHP fejlesztőkörnyezetek megismerése

  • Netbeans
  • A fejlesztőkörnyezetek összehasonlítása, a PHPStorm részletesebb bemutatása

-          PHP alapjai

  • A HTML és PHP kapcsolata
  • A PHP scriptek futásának tanulmányozása
  • A PHP programozási nyelv alapjai
  • Egyszerűbb PHP-s programok integrálása HTML-be

-          Űrlap (Form) kezelés

  • Az űrlapok HTTP átviteli metódusok (GET, POST) közti különbsége
  • Az űrlapok szerveroldali feldolgozása
  • Biztonsági kockázatok elemzése

-          Fájlkezelés

  • Szöveges állományok kezelése
  • Megnyitás, írás, olvasás
  • Fájlok szerveren való kezelése
  • Másolás, mozgatás, törlés
  • Fájlfeltöltések kezelése a szerveren
  • A feltöltött fájlok ellenőrzése

-          Szövegkezelés

  • A szövegek kezelése PHP-ben
  • Szöveges funkciók megismerése

-          Procedurális és moduláris programozás

  • Saját alprogramok írása PHP-ben
  • PHP modulok, állományok beimportálása más PHP állományokba
  • Procedurális és moduláris programozás előnyei az egy fájlban megírt programokkal szemben.

-          Munkamenetkezelés

  • Munkamenetek indításának lehetőségei
  • A szerver oldali munkamenet azonosítás (SESSION) előnyei, hátrányai
  • A kliens oldali munkamenet azonosítás (COOKIE) előnyei, hátrányai
  • Egy beléptető rendszer készítése

-          Adatbázis-kezelés alapjai (MySQL segítségével)

  • Adatbázisok fogalma
  • A MySQL adatbáziskezelő megismerése
  • Használatának előnyei
  • A MySQL lekérdezőnyelv megismerése
  • DDL (Data Definition Language)
  • CREATE, ALTER, stb. parancsok megismerése
  • DML (Data Manipulation Language)
    • INSERT, UPDATE, stb. parancsok megismerése
    • DQL (Data Query Language)
    • SELECT, SHOW parancsok megismerése
    • DCL (Data Control Language)
      • GRANT, REWOKE parancsok megismerése
  • A MySQL elérésének konfigurálása a webfejlesztéshez igazítva.
  • Biztonsági kockázatok elemzése

-          MySQL használata PHP nyelvben

  • A mysqli_... funkciók használatának megismerése
    • Kapcsolat felépítése
    • Visszatérő adatok feldolgozása
    • Kapcsolatok kezelése
  • Az adatbázis-kezelésének biztonsági kockázatai
    • SQL Injection, XSS és egyéb adatbázist érintő biztonsági kockázatok elemzése, védelmi lehetőségeik.

-          Grafika a PHP nyelvben

  • A GD Image megismerése
  • Képek manipulálása, átméretezése
  • CAPTCHA készítése

-          Email-ek küldése PHP-ben

  • Az email-ek felépítése
  • SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) működésének rövid bemutatása
  • A mail függvény használata

-          Az objektum-orientáció alapjai PHP-ban

  • Osztályok, objektumok felépítése, felhasználása
  • Getter és Setter felhasználása
  • Konstruktor és magic methods
  • Funkciók beépítése
  • Statikusság
  • A felhasználási területek gyakorlatban

Videoszerkesztés II. - Adobe After Effects

-          Bevezető

  • Crash-Course: gyors tipoanimáció
  • Áttekintés: programfelület
  • A kompozíció
  • A rétegekkel való munka
  • A szűrők használata

-          Beállítások

  • A legfontosabb beállítások
  • A renderingről

-          Animáció

  • Alapvető animációs technikák
  • Parenting és Nullobjektumok
  • A liquify és a puppet eszköz
  • A Template-k és a spanyol viasz

-          Szöveg animáció

  • Szöveg animációja, beállításai
  • Szöveg vektorsövény mentén

-          Vektorformák

  • Rajzolása
  • Alkalmazása
  • Animációja
  • Opciói

-          Maszkolás és alphacsatornák

  • Maszk rajzolása, animációja
  • Blendemóduszok és alkalmazási eseteik
  • Motion path

-          Szűrők

  • Az After Effects mint Video-Photoshop
  • Lassított felvétel
  • Az idő relatív
  • Alkompozíciók
  • Szűrők javításokhoz és elidegenítéshez

-          Kulcsolás és színkorrekció

  • A Color-Key-től a Keylightig
  • Bluescreen és Greenbox
  • Automatikus tónus- és színkorrekciók
  • Manuális tónus- és színkorrekciók

-          Térbeli animáció

  • 3D vagy csak 2 és fél?
  • Navigáció a térben
  • Kamera és animációja
  • Vezérlés nullobjektumokkal
  • És lőn világosság! - fényforrások és animációjuk
  • Árnyékok és beállításaik

-          Álmatlanoknak: Rendering

  • Videoformátumok
  • Dynamic Link

-          Workflow

  • PSD-rétegek importálása
  • After Effects és Photoshop
  • After Effects és Illustrator
  • After Effects és Encore
  • After Effects és Premiere

-          Tippek-Trükkök

  • Bevezetés az expressionökbe
  • Tracking: mozgás lekövetése
  • Képek torzítása Pixel Benderrel

-          Profi Workshop-Ok

  • Videoklip
  • Logó animáció
  • Külső effektek installálása
  • Fotorealizmus


Wordpress

-          Fogalmak

  • Bővítmények
  • Közösség
  • Szabad szoftver, nyílt forráskód
  • A telepítés feltételei

-          Telepítés

  • Környezet beállítása a wordpress futtatására
  • A Word Press telepítése
  • A backend áttekintése
  • Általános beállítások áttekintése
  • Felhasználókezelés
  • Szerepkörök testreszabása: Members

-          Tartalmak generálása és szerkesztése

  • Gutenberg szerkesztő áttekintése
  • Bejegyzések kezelése
  • Dummy-tartalmak importálása
  • Képek és linkek elhelyezése
  • Video feltöltése és beillesztése
  • Médiatár
  • Hozzászólások kezelése
  • Statikus oldalak készítése
  • Kategóriák és címkék kezelése
  • Hivatkozások kezelése
  • Gyors közzététel a "Press this"-szel
  • Trackbacks & Pingbacks
  • Egyedi mezők

-          Bővítmények

  • Űrlapkészítő: Contact Form 7
  • Webáruház: Woocommerce
  • Oldaltérkép-generátor: Google XML Sitemaps
  • Biztonsági csomag: Wordfence
  • Fejlesztést és kezelést segítő eszközök bemutatása
  • Wordpress optimalizálási lehetőségek bemutatása

-          Sablonok

  • A sablon testreszabása
  • Sablon telepítése
  • Sablon módosítása
  • Sablon hierarchia
  • Testreszabás
  • A WordPress-loop
  • A 404-es hiba átírása
  • „Ingyenes” és „fizetős” sablon bemutatása és lehetőségeik
  • Külső eszközök
  • HTML- és CSS-elemek azonosítása: Böngészők fejlesztői eszközei
  • Szintaxis-ellenőrző: HTML-validator

-          A WordPress menü

  • Widgetek
  • Hírcsatornák (RSS)
  • További widgetek
  • Menük
  • Eszközök
  • Importálás
  • Exportálás

-          Tippek & trükkök

  • Keresőgép-optimalizálás
  • Globális optimalizálás
  • Lapok optimalizálása
  • Legördülő menük
  • Többnyelvű backend
  • Többnyelvű frontend
  • További nyelvi lehetőségek: sablonok, bővítmények fordítása, lokalizálás
  • Hozzászólások spam-védelme
  • Pufferelés: WP Super Cache
  • Pufferelés: Cache Enabler
  • Hackek ellenőrzése: Exploit Scanner
  • Biztonsági mentés lehetőségei
  • A WordPress frissítése és karbantartása

Verziókezelő és projektvezető eszközök

-          Verziókezelés lényege, alapjai

-          Verziókezelő rendszerek típusai, működése

-          A Git verziókezelő megismerése

  • Felépítése
  • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
  • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
  • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)

-          Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése

  • GitHub
    • Felhasználása, működése
  • Atlassian Bitbucket
    • Felhasználása, működése

-          SVN megismerése, rövid betekintés

-          Projektkezelés lényege

-          A verziókezelés és projektvezetés különbségei és közös pontjai

  • Meddig elég a verziókezelés és mikortól kell projektkezelés?

-          Microsoft TFS (Team Foundation Services)

  • A projekt és csapatmenedzsment kulcspontjai TFS-ben
  • A rendszer alapvető konfigurálása
  • A TFS Git alapú működésének teljes átnézése

-          Atlassian JIRA

  • Az ügy és projektmenedzsment JIRA-ban
  • A rendszer alapvető konfigurálása és használata

A Multimédia-alkalmazásfejlesztő olyan, legalább technikusi szintű tudással és készséggel rendelkező szoftverfejlesztő szakember, aki képes online és offline alkalmazásokhoz kép-, hang- és videó tartalmakat készíteni a pixel és vektor-grafikai, valamint tipográfiai formatervezés szabályai szerint. Munkája magában foglalja az álló- és mozgóképfelvétel digitális készítését, a világítástechnika alapszintű használatát, a képfeldolgozást és utómunkát, 2D animáció készítést, hanganyag felvételét és digitális utómunkáját a megfelelő digitális eszközök kiválasztásával és alkalmazásával együtt. A megrendelői elvárásokat figyelembe véve végez fejlesztő és kreatív kivitelező munkát. Terveit, elképzeléseit, ötleteit a megrendelővel egyeztetve digitális eszközöket használva mutatja be. A multimédia tartalmak tervezési szempontjait és trendjeit követve jól átlátható felhasználói felületet és adatvizualizációt tervez, multimédia alkalmazást készít és dokumentál. Csapatban dolgozva együttműködik az alkalmazásfejlesztési projektben résztvevő többi munkatársával. Önállóan elvégzi a rábízott feladatokat, használja a csoportmunkát támogató fejlesztői eszközöket. Szakmai témákban a különböző területek terminológiáját használva eredményesen kommunikál magyarul és angolul egyaránt. Vizuális kultúrával rendelkező kreatív szakember, aki munkája során az esztétikai és a funkcionális célokat egyaránt szem előtt tartja. Önálló szakmai véleményalkotásra képes. Folyamatosan fejleszti képességeit, figyelemmel kíséri a nemzetközi trendeket és technikai változásokat.

A tanfolyamokat indítani a fentebb kiírt tervezett időpontokban megfelelő létszám esetén tudjuk, ennek hiányában a tervezett kezdési időpontot későbbi kezdésre módosítjuk.

Miért gyere hozzánk

Elmesélem, hogy miért jó nálunk tanulni

  • Türelmes, szakképzett oktatók

    Nem csak az oktatásban nagy tapasztalattal rendelkező tanároktól tanulhatsz, de a szakmájukban kiváló szakemberek is, így naprakész tudással rendelkeznek az adott témakörökben.

  • Innovatív oktatás

    Sok iparágról elmondhatjuk, hogy gyorsan fejlődik, de a leggyorsabban az informatika. A Ruandernél ezért különös figyelmet fordítunk arra, hogy oktatóinktól a lehető legfrissebb, és legmagasabb minőségű tudást sajátíthasd el.

  • Profi eszközök

    Minden egyes tantermünkben modern eszközökkel találkozhatsz, amelyek teljes mértékig megfelelnek a kor követelményeinek. Továbbá a termek légkondicionáltak és minden tanulást segítő eszközzel felszereltek.

Gyakori kérdések a tanfolyammal kapcsolatban

  • Meddig lehet jelentkezni az adott tanfolyami időpontra?

    Az indulás előtt legkésőbb 1 héttel várjuk a jelentkezéseket. De ha sikerült eldöntened, hogy szeretnél részt venni a képzésen, akkor célszerű minél hamarabb leadni a jelentkezésed, mert előfordulhat, hogy betelik a csoport létszáma.

  • Mi történik, ha nem tudok részt venni egy órán? Hogyan tudom pótolni?

    Amennyiben van más futó tanfolyamunk, akkor ott pótolhatod, vagy az oktató elküldi mit vettek azon a napon, amikor nem voltál.

  • Van lehetőség részletfizetésre?

    Természetesen van lehetőség részletfizetésre. A mértéke az időbeosztástól függ. 1 hónapnál hosszabb tanfolyamoknál havi kamatmentes részletfizetésre van lehetőség.

  • Kapunk-e jegyzetet, tankönyvet?

    Elektronikusan letölthető jegyzeteket fogsz kapni. Ehhez a hozzáférést az első oktatási napon kapod meg. A jegyzetek díja benne van a képzés díjában.

  • Hogyan kell fizetni a részleteket?

    A havi részleteket minden hónap végig kell befizetni. Ezt megteheted az ügyfélszolgálatunkon készpénzben vagy bankkártyával, de ha szeretnéd, akkor választhatod az átutalást is.

  • Mennyire gyakorlatias a képzés?

    Gyakorlatorientált képzéseket tartunk, így könnyen el tudod sajátítani az ismereteket. Otthoni gyakorlás is ajánlott.

Itt vagyunk

Az Árpád-híd közelében vagyunk. Itt áll meg a 3-as metró, az 1-es villamos, illetve az alábbi buszok is: 26-os, 32-es, 34-es, 106-os. Az utcán parkolásra is van lehetőség, melynek a díja 265 Ft/óra.

Tanfolyam helyszíne

  • Címünk
    1139 Budapest,
    Frangepán utca 3. (1. emelet)

Ügyfélszolgálat

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás
    H-P: 09:00-16:00

Elérhetőségeink