Xamarin (multi-platform mobil alkalmazás) tanfolyam kezdőknek

2017.11.21. - 2018.01.25.
K.,Cs.
17:00 - 20:15
16 hét (108 óra)

Más időpont érdekelne Kérdésem lenne a képzésről

Xamarin (multi-platform mobil alkalmazás) tanfolyam kezdőknek rövid jellemző leírása

Végre magyar nyelven a mobil alkalmazás fejlesztés svájci bicskája!

Egyaránt használhatjuk natív IOS, Android és Windows alkalmazások létrehozására. A multi-platform fejlesztés C# programozási nyelven valósul meg. Ehhez rendelkezésre áll egy alap kódbázis. Használhatunk IDE-ket, nyelveket, API-kat a fejlesztés hatékonyabbá tételéhez. Amit eddig le tudtál programozni Objective-C, Swift, vagy Java nyelveken, azt most mind megtudod valósítani C#-ban.

Külön érdekesség, hogy a Xamarin egy lenyűgöző szolgáltatást is felkínál a tesztelésre. Felhőn keresztül 2000 mobil eszközön tudod tesztelni az elkészült alkalmazásaid, melyről képernyőfelvételt és visszanézhető videó felvételt is biztosítanak.

Habár a Xamarin még idehaza csak a komolyabb fejlesztőknek mond valamit, abban biztosak lehetünk, hogy hamarosan forradalmasítani fogja az alkalmazás fejlesztést. A fejlesztő csapat nagy figyelmet fordít a folyamatos fejlesztésre és esetleges hibák javítására, hogy minél kényelmesebb eszközt biztosítsanak a felhasználóik számára. Ez az eszköz kétségtelenül megkönnyíti a munkát, hiszen a használatával a legnépszerűbb telefonon alkalmazott operációs rendszerrel képes együttműködni és ehhez elég egy programozási nyelvet megismerni.

Xamarin

A Xamarin egyetem nem kevesebb, mint 2000 dollárért, kizárólag angol nyelven kínálja saját képzését, ami nagyjából 600.000 Ft. Ennek töredékért kínáljuk, Magyarországon elsőként ezt a képzést. Jelenleg hazai viszonylatban nagy hiány van telefon alkalmazás fejlesztőből. Azok a szakemberek után két kézzel kapnak, akik mindhárom telefonos operációs rendszerre képesek fejleszteni.

Ez most egy olyan lehetőség, amivel az elsők között lehetsz itthon, de akár külföldön is könnyen tudsz boldogulni a megszerzett tudással. Olyan nagy vállalatok is támogatják a Xamarint, mint a Bosch, vagy a Printerest. Ajánlatokból nem lesz hiány, így a képzés díja szinte már jelképes.


Amennyiben már otthon vagy a C# programozásban, és érdekel a Xamarin, akkor elegendő, ha a programozóknak szóló Xamarin tanfolyamunkra jelentkezel.

Tanfolyam adatai

Tanfolyam díja:
249.000 Ft
Tanfolyam vizsgadíja:
0 Ft
Tanfolyam óraszáma:
108 óra
Tanfolyam végét igazoló dokumentum:
látogatási igazolás
Tanfolyam helyszíne:
1139 Budapest, Frangepán utca 3.

A tanfolyam megkezdésének feltételei:

Iskolai végzettség:
nem feltétel
Szakmai végzettség:
nem feltétel
Szükséges előismeretek:
Magabiztos Windows felhasználói ismeretek

Tantermeink képekben

Tanterem 1
Tanterem 2
Tanterem 3
Tanterem 4
Tanterem 5
Tanterem 6

Xamarin (multi-platform mobil alkalmazás) tanfolyam kezdőknek tematika

Kezdjük az alapoknál

  • Számítógép alapvető felépítése
    • Alaplap
    • iProcesszor
    • Memória
  • Logika és számrendszerek
    • George Boole elmélete
    • iDe Morgan Azonosság
    • Számrendszerek
      • 2-es
      • 10-es
      • 16-os
    • 2 operandusos logikai operátorok
      • AND
      • OR
      • XOR
    • 1 operandusos logikai operátorok
      • NOT
  • Program és Programnyelvek
    • Mi is valójában a program
    • Programnyelvek generációi
      • Gépi kódú programozás
      • Assembly
      • Procedurális nyelvek
      • OOP
      • Specializált nyelvek
      • Mesterséges intelligencia
    • Programnyelvek típusai
      • Funkcionális
      • Strukturált
    • Programozási nyelvek összehasonlítása
      • Futási környezet szerint
      • Ősök szerint
  • Programozás alapismeretek
    • Alapfogalmak
      • Szemantika
      • Szintaktika
      • Interpreter
      • Compiler
      • Konstans
      • Változó
        • Deklaráció
        • Kezdőérték
        • Adatszerkezet
          • Tömb
          • Mátrix
          • Tömb adatszerkezet előnye és hátránya – működése
        • Vezérlési szerkezetek
          • Elágazás
          • Ciklus
            • Elöl tesztelős
            • Hátul tesztelős
            • Számlálós
            • Bejáró
        • Típus
          • Memória foglalás
          • Gyakori típusok
            • egész
            • bájt
            • valós
            • logikai
            • karakter
            • szöveg
        • Operátorok (verbose nyelvek)
          • Operátorok típusai (verbose és terse nyelvek eltérése)
          • Értékadó
          • Matematikai
          • Logikai
  • Algoritmus
    • Algoritmusok típusai
      • Szöveges / Pszeudó kód
      • Folyamatábra
      • Struktogram
  • Bemutatásuk
  • Programprojektek részei
    • Analízis
    • Tervezés
    • Fejlesztés
    • Tesztelés
    • Követés
  • Programozási technikák
    • Monolitikus
    • Moduláris
    • Procedurális
    • Objektum-Orientált
  • .NET keretrendszer alapjai
    • Története
    • Működési elve a natív kódra fordító nyelvekhez képest
      • Fordítási folyamat – eltérése a natívakhoz képest
      • Platformfüggetlenség lehetősége
      • Intermediate Language
      • JIT, CLRE
  • C# nyelv alapjai
    • C nyelvben használatos operátorok (terse nyelvek)
      • Értékadó
      • Matematikai
        • Egyszerűsítések
        • Logikai
    • Típusok C#-ban
      • Alapvető primitív típusok
    • Konstans és változó deklarációja
    • Tömb / mátrix deklarációja
      • 0-s index
      • a tároló és az új tömb elkülönítése
  • Típuskonverzió
    • Convert osztály használata
    • kommentezési lehetőségek
    • Első program elkezdése
      • Visual Studio mint IDE megtekintése
        • Solution és Projekt fogalma
        • Console használata
    • Elágazások C nyelven
      • Egyszerű
      • Többszörös
      • Érték szerinti többszörös
    • Ciklusok
      • While
      • Do While
      • For
      • Foreach
  • Programozási tételek
    • Optimalizáció lényege
    • Tételek fogalma
    • Alapvető tételek
      • Maximum/Minimum kiválasztás
      • Átlag számítás
      • Kiválasztás
      • Szétválogatás
        • Kiválogatás
        • Lineáris keresés
        • Bináris keresés
        • Eldöntés
        • Megszámlálás
  • Procedurális programozás
    • Procedurális programozás lényege
    • Metódusok
      • Működése
      • Használata, írása
    • Funkciók
      • Működése
      • Használata, írása
  • Rekurzió fogalma, felhasználása
  • Metódusok túltöltése, opcionális paraméterek
  • Szöveges fájlkezelés
    • StreamReader
    • StreamWriter
    • File
  • String-ek kezelése
    • String funkciók
  • Objektum-Orientált Programozás
    • Alap logikája
      • Változás a Procedurális elmélethez képest
    • Osztály fogalma
    • Objektum fogalma
    • Namespace fogalma
    • 6 alapszabálya
      • Absztrakció
      • Egységbezárás
      • Adatrejtés
      • Öröklés
      • Polimorfizmus
      • Kód újrafelhasználhatóság
  • OOP C#-ban
    • Osztályok felépítése
      • Változó deklarációk
        • láthatósági szintek
        • Tulajdonságok
        • Konstruktor
          • Fogalma
          • (Destruktor)
        • Alprogramok
  • Statikusság
    • Fogalma
    • Felhasználási lehetőségei
    • Speciális adatszerkezetek (megszakítva az OOP-t, hogy legyen idő gyakorolni az eddigieket)
      • Lista
      • Sor
      • Verem
  • Öröklődés
    • Lényege
    • Felhasználása
    • Szabályai
    • Metódus felülbírálás - virtual, override (Polimotfizmus része)
  • Absztrakt osztály
    • Felhasználása
    • Tulajdonságai
  • Interface
    • Felhasználása
    • Tulajdonságai
    • Absztrakt osztállyal összehasonlítás
  • Kivételkezelés
    • Kivételek elkapása, kezelése
    • Kivételek dobása
    • Kivételek készítése
  • Delegáltak
    • Singlecast
    • Multicast
  • Saját események
    • Létrehozás
    • Felhasználás


Xamarin alapú fejlesztés

Szerkezet és Beállítás

  • Elvárások és a valóság
  • Mire lesz szükségünk
  • .Net és Android/iOS mire is jó?
  • Android tapasztalatok
  • iOS tapasztalatok
  • Fejlesztési irányelvek és megoldási tapasztalatok

Android App készítése

  • Android Projekt készítése
  • Elrendezés és a felhasználói felület
  • Az UI és a kód
  • App futtatása Emulátoron
  • Kép hozzáadása a felülethez
  • Kép hozzáadása a kódban
  • Program futtatása képkezeléssel

Előkészületek az iOS applikációk készítéséhez

  • iOS fejlesztési tapasztalatok
  • Telepítési követelmények
  • Xamarin az OS X -en
  • Visual Studio és a Xamarin.IOS kapcsolata
  • Kapcsolat konfigurálása
  • Beállítások ellenőrzése

iOS App készítése

  • iOS Proket készítése
  • UI Designer támogatás
  • Vezérlők hozzáadása az UI-n
  • Tulajdonságok hozzáadása a vezérlőkhöz
  • Az UI és a kód
  • Projekt futtatása
  • Kép hozzáadása a felülethez
  • Kép hozzáadása kódban
  • Program futtatása képkezeléssel

Megosztott kódok készítése (Shared Code)

  • 'Hordozható' Class Library készítése
  • Alap adat ábrázolás
  • Adatkezelési mód hozzáadása
  • Kurzor szerű viselkedésmód készítése
  • Csatlakozás az Android UI -hoz
  • Csatlakozás az iOS -hoz
  • Vizuális visszajelzések

A Cross - Platformról képkezelés

  • Megosztott képkezelés az iOS applikációban
  • Egyszerű és gyors megosztás az Android applikációban
  • Forrásazonosítók és a kép nevek
  • Fordítási tapasztalatok

Alapfogalmak

  • Swipe
  • Multi-screen
  • Platformokban rejlő lehetőségek

Navigáció és Swipe Androidban

  • Direkt navigáció
  • Swipe navigáció
  • Véletlen hozzáférés
  • Támogatási csomagok és Névterek
  • Xamarin komponensek
  • Új felület készítése
  • Swipe navigáció készítése

Navigáció és Swipe iOS alatt

  • Direkt navigációtol a Swipe navigációig
  • UIPageViewControler hozzáadása
  • UIViewController készítése
  • Az első oldal megjelenítése
  • Navigációs események hozzáadása
  • Pozíciók és az UIViewController
  • Navigációs Események kezelése
  • Oldal lapozási effektus hozzáadása

iOS Protokollok-ról

  • Mik azok a protokollok?
  • Xamarin és a protokolok
  • Swipe navigáció és a protokollok
  • A protokollok a c#-ban
  • Mindezek fontossága
  • Protokollok kivitelezése a Xamarinban
  • Osztály oldali protokoll megközelítés
  • Swipe Navigációba történő protokoll ágyazás

Android Master/Detail navigáció

  • Android Master/Detail tapasztalatok
  • Master tevékenységi lista készítése
  • Hogy dolgozzunk tömb adapterrel
  • Miért ne válasszunk tömb adaptert?
  • Egyedi Lista Adapter készítése
  • GetView és a lista adapter
  • Csatlakozás az egyedi lista adapterhez
  • Details tevékenység indítása
  • Extrák

Android gyors navigációs menü (Navigation Drawer)

  • A navigation drawer áttekintése
  • Eseménykezelés a navigation drawerrel
  • Navigation Drawer hozzáadása a felülethez
  • Hogyan kezeljük együtt a fő és az aloldalakat
  • Navigation Drawer lehetőségeinek bemutatása
  • Navigation Drawer testreszabása
  • FragmentStatePagerAdapter dinamikus kezelése
  • Details frissített megjelenítése

iOS Master/Detail navigáció

  • iOS Master/Detail tapasztalatok
  • iOS Master/Detail felépítés
  • iOS UI beállítások
  • Mester Tábla VC (View Controller)
  • Adatforrás készítése
  • Csatlakozás az adatforráshoz
  • Navigációs vezérlő készítése
  • A VC részletei
  • Projekt verziók és különbségek
  • Finomítások a VC -ben

Xamarin.Forms App (mire figyeljünk)

  • Egyszerű Xamarin.Forms megjelenés
  • Xamarin Forms megoldások Visual Studioban
  • iOSon futtatás
  • Androidon futtatás
  • Interaktív applikációk

Xamarin.Forms szerkezete

  • Miért is jó nekünk a Xamarin.Forms?
  • Buktatók
  • Xamarin és Xamarin.Forms
  • Xamarin.Forms komponensek
  • Különböző platformok.

UI, Views és XAML

  • Elérhető XAML nézetek
  • Egyszerű UI XAML segítségével
  • Vizuális XAML komponensek és a mögöttes kód
  • Eseménykezelés
  • XAML App futtatása a készülékeken

Xamarin Formok -> ListView

  • Egyszerű ListView készítése
  • ListView használata Linq -val
  • Egyedi osztály a ListView -ben
  • Adatok összekötése a ListViewben
  • Többsoros megjelenítés
  • ListView megjelenés módosítása
  • Egyedi megjelenés használata

Xamarin.Forms Felülete

  • Célok ismertetése
  • StackLayout
  • ScrollView
  • Többszörös verem
  • Felületi beállítások
  • AbsoluteLayout arányos méretezése
  • AbsoluteLayout pozicionálása
  • RelativeLayout ismertetése és használata

Xamarin Form oldalak

  • Navigáció és adat összekötése
  • Oldalak kialakítása

Különböző platformok eltérő kezelései

  • Platformok és részletek a DependencyService használatával
  • Platform specifikus interfészek
  • Képernyőkép megvalósítása iOS -on
  • Képernyőkép megvalósítása Android -on
  • Platform specifikus megoldások és példák
  • MessaginCenter és a viselkedése
  • Értesítések küldése
  • Feliratkozás értesítésekre
  • Applikációnk tesztelése

A tanfolyamokat indítani a fentebb kiírt tervezett időpontokban megfelelő létszám esetén tudjuk, ennek hiányában a tervezett kezdési időpontot későbbi kezdésre módosítjuk.