Erre a tanfolyamra igénybe veheted az akár 0%-os Képzési Hitelt!
A Képzési Hitelről bővebben: ITT olvashatsz.


A programozás, vagy szoftverfejlesztés mint szakma egy igen szerteágazó irányzat, melynek egyik szignifikáns alapját képző programozási környezete a Java. A Java keretrendszer egy igen nagy múltra visszatekintő, dinamikus fejlődési utat leíró fejlesztési környezet, mely felhasználását tekintve mind a mai napig igen elterjedt. A nyelv objektum- orientáltsága, jó skálázhatósága, sokcélú felhasználása és a kezdetektől szem előtt tartott multiplatformos fejlesztési lehetőségei az egyik legkedveltebb fejlesztési környezetté emelte ki a többi rendszer közül.
Azonban a programozás elsajátítása alapvetően nem egy, vagy több programozási nyelv megtanulását jelenti, hanem a háttérlogikák megismerését, a programozói gondolkodásmód elsajátítását. Tanfolyamunkon nagy figyelmet fordítunk arra, hogy aki nálunk elvégzi a Junior Java Backend fejlesztő tanfolyamot, az olyan tudáshoz jusson, mely nem kizárólag egy programozási környezet ismeretére korlátozódik, hanem olyan átfogó képet kapjon a programozásról, melynek birtokában magabiztosan ugorhat neki a fejlesztői szakmának és akkor sem kell megijednie, ha későbbiekben át kell térnie más fejlesztési területekre.
A képzés moduláris felépítésű, így, ha valaki később úgy gondolja, hogy nálunk sajátítana el újabb programozási technológiákat, a már teljesített modulokat - melyek más tanfolyamoknál is megjelennek - nem kell újfent elvégezni.

A Junior Java Backend fejlesztő szakképesítés továbbá az OKJ-t követő új felnőttképzési rendszer része, így a tanfolyam sikeres teljesítését követően államilag elismert bizonyítványt is szerezhetsz! Online és tantermi csoportokkal várunk, a tőlünk megszokott minőségben!
Már havi
55.000 Ft-tól
Központi elérhetőségeink
1139 Budapest Frangepán utca 3.
Telefon: 06-70-604-2060,

Junior Java Backend fejlesztő tanfolyam időpontok

2021.11.23.OnlineEsti

Oktatási napok, időpontok kedd, csütörtök
17:00 - 20:15
Tervezett kezdés 2021.11.23.
(12 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

2022.01.22.TantermiHétvégi

Oktatási napok, időpontok szombat
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.01.22.
(13 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

2022.01.22.OnlineHétvégi

Oktatási napok, időpontok szombat
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.01.22.
(13 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

2022.01.25.OnlineEsti

Oktatási napok, időpontok kedd, csütörtök
17:00 - 20:15
Tervezett kezdés 2022.01.25.
(11 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

2022.02.25.TantermiDélelőtti

Oktatási napok, időpontok péntek
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.02.25.
(12 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

2022.02.25.OnlineDélelőtti

Oktatási napok, időpontok péntek
09:00 - 16:00
Tervezett kezdés 2022.02.25.
(12 hónap)
Előleg 30.000 Ft
Részletfizetés 55.000 Ft / hó

Neked ajánljuk még

Junior Visual C# fejlesztő tanfolyam

Junior Visual C# fejlesztő tanfolyam

Egy átfogó képzést keresel, amely az alapoktól vezet végig egészen a Visual C#-ban történő szoftverfejlesztésig? Olyan tanfolyamra gondoltál,

Junior Frontend Fejlesztő tanfolyam

Junior Frontend Fejlesztő tanfolyam

Erre a tanfolyamra igénybe veheted az akár 0%-os Képzési Hitelt!A Képzési Hitelről bővebben: ITT olvashatsz. Mi is a frontend fejlesztés?

Junior rendszerüzemeltető tanfolyam

Junior rendszerüzemeltető tanfolyam

Erre a tanfolyamra igénybe veheted az akár 0%-os Képzési Hitelt! A Képzési Hitelről bővebben: ITT olvashatsz. Tanulj a legjobbaktól! A RUANDER Oktatási Kft.

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam

Multimédia-alkalmazásfejlesztő tanfolyam

Erre a tanfolyamra igénybe veheted az akár 0%-os Képzési Hitelt! A Képzési Hitelről bővebben: ITT olvashatsz.

Junior Java Backend fejlesztő tanfolyam alapadatai

A tanfolyam alapadatai

  • Képzés pontos megnevezése: Junior Java Backend fejlesztő tanfolyam
  • Képzés azonosító száma: 06134005
  • Tanfolyam helyszíne: Online vagy 1139 Budapest, Frangepán utca 3.

A tanfolyam megkezdésének feltételei

  • Iskolai előképzettség: középfokú végzettség
  • Bemeneti kompetenciák: nincs
  • Szakmai előképzettség: nincs
  • Előírt gyakorlat: nincs
  • Egészségügyi alkalmassági
    követelmények: Nem

  • Pályaalkalmassági követelmények: Nem
  • Ágazat megnevezése: Informatika és távközlés
Kártyás fizetési módok
Részletfizetés

A tanfolyam képzési díja fizethető egy összegben, két részletben vagy havi KAMATMENTES részletekben is.

Részletek

Kedvezményeink
  • RUANDER KLUB – kedvezmény – 10%
  • Álláskereső – kedvezmény – 10%
  • Csoportos kedvezmény – 15%
  • Diákkedvezmény – 10%
  • Kismama kedvezmény – 10%

Junior Java Backend fejlesztő tanfolyam moduljai

Szoftverfejlesztés alapok

1. Infokommunikációs technológiák

Az első modul egy kis hardveres és szoftveres bemelegítés. Talán elsőre úgy tűnik, hogy a mai fejlesztési technológiák mellett egy szoftverfejlesztőnek ezekre nem lesz szüksége, de gondoljunk csak bele példaként: hosszú hónapok fejlesztése után mihez kezdünk, ha olyan erőforrásigényű programot hoztunk létre, amelyet alig lehet hardverrel kiszolgálni.

2. Hálózati ismeretek

A hálózatok felhasználói szintű ismerete elengedhetetlen, hogy később hálózati alkalmazásokat, multiplayer játékokat, vagy akár megfelelően felépített weboldalakat tudjunk készíteni. Mindezt természetesen saját, szoftverfejlesztői szempontunkból is megvizsgáljuk.

3. Programozási alapismeretek

Itt már belecsapunk a programozás rejtelmeibe! Ebben a modulban megismerjük az alapvető fogalmakat, elemeket és tételeket, valamint elkezdjük ezeket „programozói szemszögből” vizsgálni. Ez a gondolkodásmód szükséges ahhoz, hogy később nagy méretű, összetett alkalmazásokat is minőségi szinten tudjunk készíteni.

SQL alapok

4. SQL Alapok

Megismerjük az adatbázisokat, melyeket minden nagy szoftverrendszer használ az adatok tárolására, szűrésére. Az SQL alapok ismerete kulcsfontosságú későbbi alkalmazásaink kialakításához.

Java fejlesztő

5. Szoftverfejlesztés Java alapokon

Elérkeztünk a tanfolyam csúcspontjához: elmerülünk a szoftverfejlesztésben, valamint mélyebben megismerkedünk elsődleges referencianyelvünkkel, a Java-val! A modul végére már használjuk újonnan kialakult gondolkodásmódunkat és a korábbi modulok segítségével komolyabb alkalmazásokat is képesek leszünk lefejleszteni.

Szoftverfejlesztés eszközei

6. Szoftvertechnológia

Ebben a modulban tekintjük át, hogyan is néz ki egy szoftverprojekt, miért kell tervezni a szoftvereket és miért fontosak a logikai összefüggések. Megismerjük, milyen módszertanok és modellek állnak rendelkezésünkre ehhez, megtanuljuk modellezni a folyamatokat.

7. Verziókezelő és projektvezető eszközök

Manapság már hatalmas szoftverek készülnek, melyeket hosszú időn keresztül, csapatmunkában fejlesztenek. Megtanuljuk, melyek azok az eszközök, amik segítenek koordinálni ezeket a munkafolyamatokat - akár rövidebb, akár hosszabb munkaidő-távlatokban is.

8. Szoftvertesztelés

A fejlesztési folyamat egyik legfontosabb része, hiszen ha a szoftverünk fut, még közel sem biztos, hogy jól csinálja a dolgát. Olyan eszközöket ismerünk meg, melyek segítségével képesek leszünk kiszűrni a lehető legtöbb anomáliát, a lehető legegyszerűbb módokon - manuálisan és tesztelőprogramokkal is.

Betölthető munkakörök

A hazai informatikai munkaerőpiacon sok ezer új állás tölthető be fejlesztőként. A programozók közül főleg a Java programozók keresettek, hiszen a legtöbb üzleti alkalmazást ebben fejlesztettek, így ezek továbbfejlesztéséhez, üzemeltetéséhez rengeteg IT szakember szükséges. Ezeket az alkalmazásokat több tíz évig még folyamatosan életben kell tartani, így a Java nyelv kiszorítása a következő években még korántsem várható. A szoftverek minőségét folyamatosan biztosítani kell, hiszen a hibásan üzembe állított szoftverek mérhető károkat képesek okozni. A megírt szoftvereket üzemeltetni kell, biztosítani kell, hogy a felhasználók nap mint nap zavartalanul használhassák. Ezek további fejlesztési feladatokat jelentenek, új üzleti és nem funkcionális igények kielégítését, létező funkciók karbantartását vagy továbbfejlesztését, változó jogszabályi környezetnek való megfelelést.

Vizsgakövetelmények

A képzés sikeres teljesítését követően akkreditált vizsgaközpontnál államilag elismert bizonyítvány szerezhető. A vizsgára bocsátás feltétele: a szakmai képzés követelményeinek igazolásáról a képző intézmény által, a felnőttképzési adatszolgáltatási rendszerben kiállított tanúsítvány.
A vizsgafolyamat további részleteivel kapcsolatban keresd oktatásszerveződet!

Írásbeli vizsga

A vizsgatevékenység megnevezése: Java programozási nyelv alapjai
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:
Az írásbeli vizsga kérdéseit a következők szerint kell összeállítani:
- Kérdések: 25 db feleletválasztásos tesztkérdés
- A kérdések témaköre: A Java programozási nyelv
- A feleletválasztásos tesztkérdéseket úgy kell kialakítani, hogy egyetlen helyes válaszlehetőség legyen lehetséges.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 60 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:
Az írásbeli vizsgát a következők szerint kell értékelni: Maximálisan elérhető pontszám/százalék: 100 pont/100%
- 25 db tesztkérdés a Java programozási nyelvből - (25x4 pont) 100%
Egyéb értékelési szempontok az írásbeli vizsgaértékeléssel kapcsolatban:
- A helyes válasz 4 pontot ér, a helytelen válasz 0 pontot ér.
- A rossz válasz megjelöléséért pontlevonás nem jár.

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

Projektfeladat
A vizsgatevékenység megnevezése: Backend programozási feladatok
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása: A gyakorlati vizsga öt, különböző témakörökkel kapcsolatos programozási feladatból áll. A feladatok a következő témakörök ismeretét mérik fel:
- Java programozási nyelv alapjai
- Java objektumorientált programozás
- Java kollekciók
- Fájlkezelés Javaban
-Adatbáziskezelés Javaban
A vizsgázó a feladatokat szöveges formátumban, verziókövető rendszeren keresztül kapja meg. A feladatleírás tartalmazza a feladat szöveges leírását, a projekt vázát, valamint az automata unit teszteseteket. A vizsgázó feladata a szöveges leírás megértése, a tesztesetek értelmezése. Ezek alapján meg kell terveznie a megoldást. A tervezés során meg kell határoznia a megoldást biztosító osztályokat és interfészeket. A tervezés után implementálnia kell a megoldást a megfelelő fejlesztőeszközben. Meg kell nyitnia a projekt vázát, melyben a tesztesetek nem fognak lefordulni. A vizsgázónak létre kell hoznia a megtervezett osztályokat és interfészeket, mely után a projekt lefordítható, de funkcionálisan nem működőképes, azaz a unit tesztesetek már lefutnak, de hibát adnak. Ezután úgy kell implementálnia a hiányzó részeket, hogy mind a leírásnak, mind a teszteseteknek megfeleljenek, azaz a tesztesetek lefuttatása sikeres legyen. A vizsgázónak figyelnie kell az objektumorientált programozás alapelveire, valamint a clean code elvekre, azaz olvasható és karbantartható kódot kell írnia. A forráskódot ellenőrizni kell a kódolási konvenciók alapján. Az alkalmazást le kell buildelni. Amennyiben a vizsgázó elkészült a munkájával, azt verziókövető rendszeren kell beadnia.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 180 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50 %

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai: Az öt vizsgafeladatot egymástól függetlenül kell értékelni. Mindegyik feladatra maximum húsz pont (20%) adható. Egy feladatra 0 pontot ér, ha le sem fordul az adott projekt. További 0 pontot ér, ha a lefordul, de egy teszteset sem fut le sikeresen. 0 pontot ér, ha a forráskód olvashatatlan, nem felel meg a konvencióknak, nem követi a clean code alapelveket. 0 pont adandó, ha kielégíti a teszteseteket, de a szöveges követelményeknek nem felel meg.
Pontokat a további működési funkciók megfelelősségének arányában kell adni a vizsgafeladatra:
- 5 pont: az adott projekt lefordul, néhány teszteset sikeresen lefut, és ezek funkcionálisan is helyesek. Azonban több teszteset nem fut le, és a kód is olvashatatlan.
- 10 pont: a projekt lefordul, a tesztesetek legtöbbje lefut, ezek funkcionálisan is helyesek, és a clean code elvek nagyrészt betartásra kerültek.
- 20 pont: ha a projekt lefordul, a tesztesetek lefutnak, funkcionálisan helyesek, és csak apróbb funkcionális vagy clean code hibák szerepelnek a megoldásban.

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51 %-át elérte.

Junior Java Backend fejlesztő tanfolyam részletes tematika

Infokommunikációs technológiák

 

-          Számítógép hardveres felépítése

-          Az alapvető hardverek működése

-          Perifériák és azok kezelhetősége

-          Alapvető matematikai ismeretek

-          Matematikai logika

-          Operációs rendszer ismeretek

  • Windows operációs rendszer alapvető kezelése
  • Windows eszközeinek ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Eseménynapló, Időzítők, Teljesítmény mérők)
  • Linux operációs rendszer alapvető kezelése
  • Linux operációs rendszer ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Log-ok elérése, CRON időzítés, performance counter-ek)

-          Virtualizációs technológiák

  • Gépek virtualizációja
  • Programok és környezetek virtualizációja

Hálózati ismeretek

 

-          Hálózatok alapjai

-          Hálózatok csoportosítása

  • Kiterjedés alapján
  • Topológia alapján
  • Kapcsolat típusa alapján

-          Hálózatok rétegződése

  • OSI (Open Systems Interconnection) modell megismerése
    • A 7 réteg áttekintése
    • A rétegek szerepe és a hálózat elméleti működése
    • A rendszer részletességéből adódó gyakorlati problémák
  • TCP/IP (Transaction Control Protocol / Internet Protocol) modell megismerése
    • A 4 réteg áttekintése
    • Az OSI rétegek átvezetése TCP/IP modellbe

-          Hálózati eszközök

  • Passzív hálózati eszközök
  • Aktív hálózati eszközök

-          Hálózatok egy szoftverfejlesztő szemével

  • Meddig érdekes a hálózat működése a szoftverfejlesztési oldalról
    • Mi az a Net socket és hogyan tudjuk alkalmazni később
  • Felhasználási módok és lehetőségek

Programozási alapismeretek

 

-          Programozás történelme

-          Programnyelv generációk

-          Programnyelv fogalma, csoportosíthatósága

-          Programozás alapfogalmai

  • Adatok tárolása programban
  • Adatszerkezetek
    • Adatszerkezetek csoportosítása
  • Típusok
    • Típus fogalma
    • Programozási nyelvek típusossága
    • Alapvető adattípusok
  • Vezérlési szerkezetek
    • Elágazások
    • Ciklusok
  • Operátorok

-          Algoritmusok fogalma

-          Alapvető programozási tételek

  • Keresések
  • Rendezések
  • További problémák megoldása

-          Programozási technikák / paradigmák

  • A legalapvetőbb programozási paradigmák átnézése, tulajdonságaik, előnyeik, hátrányaik ismertetése.

SQL Alapok

 

-          Adatbázisok történelme, fejlődése

  • Mik az adatbázisok
  • Fejlődésük
  • Felhasználásuk kulcspontjai

-          A különböző adatbázismotorok áttekintése, telepítési lehetőségeik, főbb felhasználási területeik

-          Relációs adatbázisok alapjai

  • Alapfogalmak
    • Inkonzisztencia
    • Redundancia
  • Elemek
    • Entitások
    • Attribútumok
    • Attribútumok tulajdonságai
  • Normalizálás
    • 1. normálforma
    • 2. normálforma
    • 3. normálforma
    • Boyce-Codd normálforma
  • ER (Entity-Relationship) diagram
    • Létrehozása, értelmezése, szabályai
  • Gyakorlati megvalósítás
    • Adatbázisok
    • Táblák
    • Rekordok
    • Kapcsolatok

-          Az SQL nyelv alapjai

  • Kifejlődése, fontossága
  • Részegységei
    • DDL (Data Definition Language)
    • DML (Data Manipulation Language)
    • DQL (Data Query Language)
    • DCL (Data Control Language)
  • DDL nyelv részei
    • Az adatbázis szerkezeti felépítése
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók létrehozása (CREATE)
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók módosítása (ALTER)
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók törlése (DROP)
  • DML nyelv részei
    • Az adatbázis adatainak kezelése
    • Adatok beszúrása (INSERT)
    • Adatok módosítása (UPDATE)
    • Adatok törlése (DELETE)
  • DQL nyelv részei
    • Az adatbázis adatainak kiolvasása, megjelenítése
    • Adatbázis szerkezetének megtekintése (SHOW)
    • Adatok lekérdezése táblából, nézettáblából (SELECT)
  • DCL nyelv
    • Az adatbázis jogok kiosztása
    • Adatbázis jogok biztosítása (GRANT)
    • Adatbázis jogok megtagadása (REWOKE)

-          Komplexebb lekérdezések

  • Egybeágyazott lekérdezések
  • Több táblás lekérdezések (JOIN)

-          Betekintés a tranzakciós adatbázisok működésébe

  • Tranzakció lényege, működése
  • ACID elvek
  • TCL (Transaction Control Language) nyelv részei
    • Különböző adatbáziskezelők tranzakciókezelésének áttekintése

Szoftverfejlesztés Java alapokon

 

-          JAVA JRE/JDK alapjai / Virtuális gép

-          A C alapú nyelvek operátorainak megismerése

  • rövidítési lehetőségek

-          A Java primitív típusai

-          Adattárolás a Java-ban

-          Kommentezési lehetőségek és fontossága

-          Típus konverziók

-          NetBeans IDE megimserése

  • Alapvető felhasználási lehetőségei
  • Felépítési alapjai
  • Project fogalma

-          Vezérlési szerkezetek a Java nyelvben

  • Elágazások
  • Ciklusok

-          Procedurális programozás alapjai

  • Alprogramok működése – vezérlésátadás és visszaadás, paraméterezés oda-vissza
  • Alprogramok formája
  • A funkció és a metódus közti különbségek
  • Rekurzió
    • Megvalósítása
    • Felhasználási lehetőségei

-          A struktúra megismerése

  • Alapvető felépítése
  • Célja, felhasználása

-          Szöveges fájlkezelés

  • Plain Text állományok kezelése
  • Különböző műveletek megvalósítása
  • Erőforrás felszabadítás lényege
  • Kiíratás szabályai, veszélyei

-          Szövegfüggvények

  • A Java-ban lévő alapvető szövegkezelő és manipuláló függvények átnézése

-          CSV fájl kezelése

-          Állományok kezelése

  • Fájl és mappa műveletek megvalósítása
  • Fájlokra vonatkozó műveletek és fájlokról lekérdezhető adatok
  • Mappákra vonatkozó műveletek és lekérdezhető adatok

-          Objektum-Orientált Programozás

  • A paradigma alapvetései, céljai
  • Alapvető elemek:
    • Osztály
    • Objektum
    • Csomag
  • Az OOP alapvető 6 kritérium eleme (elmélet):
    • Absztrakció
    • Egységbezárás
    • Adatrejtés
    • Öröklés
    • Polimorfizmus
    • Kód újra felhasználhatóság
  • Valósvilág modell
    • Felderítés
    • Absztrakció
    • Implementáció
    • Példányosítás

-          Az OOP a Java-ban

  • A Java mint OO nyelv
  • Osztály létrehozásának formája
  • Láthatósági szintek
  • Osztályok alapvető szerkezete:
    • Változó (Field) deklarációk
    • Tulajdonságok (getter, setter)
    • Konstruktor, [Destruktor]
      • A Konstruktor Lényege, alapvető feladata, szerkezete, létrehozása
      • A Destruktor alapvető célja, feladata, miért nincs rá szükség a legtöbb esetben
        • Összehasonlítás a Garbage Collector-ral
        • Metódusok, Funkciók
          • Logikai csoportosítás lényege
  • Statikusság
    • Statikus belső osztály
    • Statikus elemek
  • Enum
    • Az Enum alapjai
    • Felhasználása, háttértípusa
  • Típuskikényszerítés
    • Gyenge kikényszerítés
    • Erős kikényszerítés
    • Ellenőrzések
    • String konverziók

-          A Java alapvető grafikus felületeinek áttekintése (elmélet)

  • AWT
  • Swing
  • Java FX

-          A Swing megismerése

  • Eseményvezérlés áttekintése
  • Vezérlők áttekintése
  • Vezérlők paramétereinek áttekintése
  • Több ablakos megoldások
    • Modális és nem modális ablakhívások
  • Dinamikus komponensek
    • Futásidőben létrehozott komponensek felhasználása
  • Időzítés
    • A Timer-ek típusai Java-ban

-          Haladó programozás Java-ban

 

  • Varargs paraméterek
  • Alprogram túltöltés
  • Speciális adatszerkezetek

-          Haladó OO programozás 1. rész

  • Öröklődések és hierarchiák
    • Alapvető megvalósítás
    • A paraméteres konstruktorok szabályai
  • Alprogram felülbírásálok
    • Override
  • Absztrakt osztály
    • Alapvető feladata, felépítése, szabályai
    • Abstract alprogramok létrehozása
  • Interface
    • Az interface-ek létjogosultsága
      • Az egy ősű OO hierarchia hiányosságai
      • Alapvető felépítése
      • Kialakításának szabályai
      • Az absztrakt osztály ás az interface közti különbségek és hasonlóságok
      • A Java néhány beépített alapvető interface-ei
  • Final osztályok és metódusok
    • Lényegük, kialakításuk

-          A S.O.L.I.D. szabályainak áttekintése, megértése, reprezentálása

-          Kivételkezelés

  • A kezelés
    • Szabályok, szerkezeti felépítés
    • Runtime és checked kivételek
    • Errors (hibák)
  • A dobás
    • Lényege, feladata
  • Saját kivétel készítése dobása
    • Lényege, feladata

-          Haladó OO programozás 2. rész

  • Funkcionális interface-k
    • default alprogram interface-ben
  • Saját események
    • Események kialakításának feladata
      • Események interface-ekkel
      • Események szabályai
  • Java Library létrehozása
    • library-k lényege, felhasználása

-          Generikusság

  • Generikus típusok
    • Generikus megvalósítás alkalmazása
    • Generikus típusok kötései
    • Alsó korlát, felső korlát lényege
  • Generikus alprogramok
    • Felhasználási területek

-          Reflekció bevezetése

  • Mi az a reflekció, hol tudjuk alkalmazni
  • Alapvető reflekciós megoldások

-          Adatbáziskezelés programból elmélete

-          Az OO és Relációs modellek illeszthetősége

-          Java JPA adatbáziskezelési lehetőségei

  • Adatbázis szerinti csoportosítás
    • MySQL – külső lib használata
    • Java Derby használata
  • Programozási oldal szerint
    • Natív SQL-es vezérlés (OO Wrapper)
      • Helyes kiépítés logikája
        • Az OO logika és relációs logika kapcsolata
        • Prioritások a programtervezés és az adatbázistervezés szempontjából.
        • Felépítés logikája és alapvetések
          • Connection string helyes beolvasása
          • Megfelelő elhelyezés
          • ResultSet-ek és azok alkalmazása
  • Adatok reprezentációja Swing Forms-al
    • Default Table Model
    • Saját Table Model
    • Reflekció alkalmazása a feltöltésre adattípusból

-          A Lambda kifejezések szerkezete

  • Anonymous függvények alkalmazása

-          A JPA-JPQL alapjai

  • Lekérdezések entity-be
  • Lekérdezések saját objektumba
    • Előnyei és Hátrányai

-          JSON feldolgozása és létrehozása programból

  • JSON felhasználásának előnyei, szükségessége
  • A GSON java library alkalmazása
  • A JSON leírónyelv megismerése
  • Összehasonlítás az XML leírónyelvvel

-          Többszálú alkalmazások fejlesztése

  • A többszálúsítás felhasználása
  • Feladatok többszálúsításának hatékonysági számítása
  • Többszálú alkalmazások kialakításának lehetőségei
  • Thread, Executor, Future, Predictable future, stb.

-          Hálózati erőforrások elérése, használata programból.

  • TCP és UDP alapú hálózati kommunikáció
  • A HTTP protokoll használata (java.net csomag)
  • Az alkalmazásréteg egyéb protokolljainak használata:
    • FTP kliens
    • SMTP kliens

Szoftvertechnológia

 

-          Bevezetés

-          Történelmi visszatekintés – miért fontos a szoftverek tervezése

  • Szoftverkrízis és annak kialakulásának oka
  • A krízis hatásai

-          Szoftverprojekt elemei

  • Analízis – követelményfeltárás
  • Tervezés
  • Fejlesztés
  • Tesztelés
  • Követés

-          Szoftverprojekt költségei

  • Egy szoftverprojekt általános költségvetése

-          Szoftver, mint termék előállítása

  • Általános alapelvek

-          Projekt modellezési alapok / technikák

  • Modellek felépítése, modellek alapvetései
  • Alapvető modellek:
    • Vízesés (Waterfall)
    • Evolúciós (Evolutional)
    • Formális (Formal)
  • Iterációs modellek
    • A szoftverprojekt mint körfolyamat
    • Inkrementális fejélesztés (Incremental development)
      • Alapvető megállapításai, szabályai
      • Gyakorlati megvalósítások
        • RAD (Rapid Application Development)
        • Agilis szoftverfejlesztés (Agile development)
          • SCRUM, XP, AM stb.
          • Spirális fejlesztés
            • Alapvető megállapításai, szabályai
            • Gyakorlati megvalósítások
              • Boehm spirál

-          Tervezés általános elvei

  • A tervezéshez használt szabályok, mérőszámok

-          Tervezés eszközei

  • Tervezési alapok és kategóriák
    • Adatszerkezet orientált tervezés
    • Adatfolyam orientált tervezés
    • Objektum-orientált tervezés
    • Általános tervezés
  • UML (Unified Modelling Language)
    • Tulajdonságok, előnyök, hátrányok
    • Felhasználási területek
    • Főbb diagramok felépítése és feladata
      • Struktúrát modellező diagramok (UML Structural)
        • Csomag diagram (Package diagram)
        • Osztály diagram (Class diagram)
        • Objektum diagram (Object diagram)
        • Komponens diagram (Component diagram)
        • Telepítési diagram (Deployment diagram)
        • Viselkedést modellező diagramok (UML Behavioral)
          • Használatieset diagram (Use Case diagram)
          • Állapotgép diagram (State Machine diagram)
          • Szekvencia diagram (Sequence diagram)
          • Aktivitás diagram (Activity diagram)
          • Időzítés diagram (Timing diagram)

-          Sparx Systems - Enterprise Architect használata

  • Az Enterprise Architect általános megismerése
    • Felépítés és nézet
    • Működés
    • Licence-elés
  • Projektek indítása
    • Absztrakciós nézetek használata
    • Diagramok absztrakciós szintekhez rendelése
    • Diagramok készítésének gyakorlata

-          Szoftverdokumentáció

  • A tervezet dokumentációba öntése
  • Dokumentációk típusai:
    • Felhasználói dokumentáció
    • Fejlesztői dokumentáció
  • Dokumentáció automatizált létrehozása
  • Szoftver csontvázának automatikus generálási lehetősége

-          Reverse engineering

  • Fordított kódfeldolgozás lehetősége – „ha mégsem minden a tervek szerint ment”

Verziókezelő és projektvezető eszközök

 

-          Verziókezelés lényege, alapjai

-          Verziókezelő rendszerek típusai, működése

-          A Git verziókezelő megismerése

  • Felépítése
  • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
  • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
  • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)

-          Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése

  • GitHub
    • Felhasználása, működése
  • Atlassian Bitbucket
    • Felhasználása, működése

-          SVN megismerése, rövid betekintés

-          Projektkezelés lényege

-          A verziókezelés és projektvezetés különbségei és közös pontjai

  • Meddig elég a verziókezelés és mikortól kell projektkezelés?

-          Microsoft TFS (Team Foundation Services)

  • A projekt és csapatmenedzsment kulcspontjai TFS-ben
  • A rendszer alapvető konfigurálása
  • A TFS Git alapú működésének teljes átnézése

-          Atlassian JIRA

  • Az ügy és projektmenedzsment JIRA-ban
  • A rendszer alapvető konfigurálása és használata

Szoftvertesztelés

 

-          Tesztelési alapfogalmak

  • A tesztelés meghatározása
  • A tesztelés szükségessége
  • A tesztelés előnyei és céljai
  • A tesztelés alapelvei
  • Teszttevékenységek
  • A hiba fogalma
  • A hiba típusai

-          Szoftvertesztelés és szoftverfejlesztés kapcsolata

  • Tesztelés a fejlesztés folyamatában
  • Tesztszintek
  • Teszttípusok

-          Tesztelői szerepkörök és menedzsment

  • Tesztelő
  • Tesztmenedzser
  • Tesztmenedzsment
  • Tesztterv és tesztstratégia

-          Teszttechnikák I. (elmélet)

  • Statikus technikák
  • Dinamikus technikák
    • Feketedoboz technikák
    • Fehérdoboz technikák
    • Tapasztalat alapú technikák

-          Teszttechnikák II. (gyakorlat)

  • Példák
  • Feladatok
  • Esettanulmányok

-          Tesztautomatizálás

  • Előnyök, hátrányok, alapelvek
  • Manuális és automata tesztelés összehasonlítása
  • Teszteszközök használata
    • Atlassian JIRA
    • Selenium IDE

A Junior Java backend fejlesztő a Java programozás nyelv használatával a Java osztálykönyvtárakat, a kódolási konvenciókat, az objektumorientált és a tiszta kód elveket, egyszerűbb algoritmizálási feladatokat old meg. Munkája ellenőrzéséhez unit teszteket ír , olvas és kiértékeli azokat. A Junior Java backend fejlesztő verziókövető rendszert használ a csoportos és/vagy egyéni projektjei során. Buildelésre folyamatos integrációs eszközt (CI/CD) használ. A Java programokból kiadja az SQL utasítások, melyhez ismeri az SQL nyelv alapjait. Programozásra integrált fejlesztőeszközt (IDE) használ.

A tanfolyamokat indítani a fentebb kiírt tervezett időpontokban megfelelő létszám esetén tudjuk, ennek hiányában a tervezett kezdési időpontot későbbi kezdésre módosítjuk.

Miért gyere hozzánk

Elmesélem, hogy miért jó nálunk tanulni

  • Türelmes, szakképzett oktatók

    Nem csak az oktatásban nagy tapasztalattal rendelkező tanároktól tanulhatsz, de a szakmájukban kiváló szakemberek is, így naprakész tudással rendelkeznek az adott témakörökben.

  • Innovatív oktatás

    Sok iparágról elmondhatjuk, hogy gyorsan fejlődik, de a leggyorsabban az informatika. A Ruandernél ezért különös figyelmet fordítunk arra, hogy oktatóinktól a lehető legfrissebb, és legmagasabb minőségű tudást sajátíthasd el.

  • Profi eszközök

    Minden egyes tantermünkben modern eszközökkel találkozhatsz, amelyek teljes mértékig megfelelnek a kor követelményeinek. Továbbá a termek légkondicionáltak és minden tanulást segítő eszközzel felszereltek.

Gyakori kérdések a tanfolyammal kapcsolatban

  • Meddig lehet jelentkezni az adott tanfolyami időpontra?

    Az indulás előtt legkésőbb 1 héttel várjuk a jelentkezéseket. De ha sikerült eldöntened, hogy szeretnél részt venni a képzésen, akkor célszerű minél hamarabb leadni a jelentkezésed, mert előfordulhat, hogy betelik a csoport létszáma.

  • Mi történik, ha nem tudok részt venni egy órán? Hogyan tudom pótolni?

    Amennyiben van más futó tanfolyamunk, akkor ott pótolhatod, vagy az oktató elküldi mit vettek azon a napon, amikor nem voltál.

  • Van lehetőség részletfizetésre?

    Természetesen van lehetőség részletfizetésre. A mértéke az időbeosztástól függ. 1 hónapnál hosszabb tanfolyamoknál havi kamatmentes részletfizetésre van lehetőség.

  • Kapunk-e jegyzetet, tankönyvet?

    Elektronikusan letölthető jegyzeteket fogsz kapni. Ehhez a hozzáférést az első oktatási napon kapod meg. A jegyzetek díja benne van a képzés díjában.

  • Hogyan kell fizetni a részleteket?

    A havi részleteket minden hónap végig kell befizetni. Ezt megteheted az ügyfélszolgálatunkon készpénzben vagy bankkártyával, de ha szeretnéd, akkor választhatod az átutalást is.

  • Mennyire gyakorlatias a képzés?

    Gyakorlatorientált képzéseket tartunk, így könnyen el tudod sajátítani az ismereteket. Otthoni gyakorlás is ajánlott.

Itt vagyunk

Az Árpád-híd közelében vagyunk. Itt áll meg a 3-as metró, az 1-es villamos, illetve az alábbi buszok is: 26-os, 32-es, 34-es, 106-os. Az utcán parkolásra is van lehetőség, melynek a díja 265 Ft/óra.

Tanfolyam helyszíne

  • Címünk
    1139 Budapest,
    Frangepán utca 3. (1. emelet)

Ügyfélszolgálat

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás
    H-P: 09:00-16:00

Elérhetőségeink