Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam

A mai világban a hordozható eszközökre való alkalmazásfejlesztés egyre elterjedtebb szoftverfejlesztési irányzat, hiszen a mobiltelefonok, tabletek felhasználási aránya minden más szórakoztató elektronikai eszközéhez képest csúcsot dönt mára. A Java nyelv megtanulása után pedig a Kotlin / Java alapú Android alkalmazásfejlesztés egy relatív könnyen elsajátítható új terület, így ezen a képzésen két szakképesítés is megszerezhető.

Az Android, a világ egyik legnépszerűbb mobil operációs rendszere, mindig is szoros kapcsolatban állt a Java programozási nyelvvel. Az Android kezdetektől fogva támogatja a Java alapú szoftverek futtatását, először a Dalvik, majd az ART (Android Runtime) keretrendszer és az Android SDK segítségével. Az Android fejlesztés az idők során áttért a Kotlin programozási nyelv felé, amely ugyanúgy fut a Java virtuális gépen (JVM), mint a fordított Java kód. Ez lehetővé tette az új, JetBrains által fejlesztett nyelven írt alkalmazások futtatását az Android rendszereken anélkül, hogy módosítani kellett volna azokat.

Már havi

52.000 Ft-tól Központi elérhetőségeink:
1139 Budapest
Frangepán utca 3.
Telefon: 06-70-604-2060
E-mail:

Foglalj helyet nálunk

Képzéseinket modern és kényelmes környezetben élvezheted.

Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam időpontjai

A tanfolyamokat indítani a fentebb kiírt tervezett időpontokban megfelelő létszám esetén tudjuk, ennek hiányában a tervezett kezdési időpontot későbbi kezdésre módosítjuk.

4.9 Kiváló 317 vélemény

Így zajlik online előadásunk

A tantermi oktatásnak megfelelően tanulhatsz az élő online közvetítésekkel. Kényelmesen otthonról, vagy akár utazás közben is.

Segítünk az indulásban!

Kattints ide az online oktatás megkezdéséhez szükséges útmutatóhoz. Tanulmányozd át miként csatlakozhatsz könnyedén oldalunkról ingyen letölthető program segítségével.

Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam alapadatai

  • Képzés pontos megnevezése: Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam
  • Tanfolyam helyszíne: Online, vagy 1139 Budapest, Frangepán utca 3.

Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam megkezdésének feltételei

  • Iskolai előképzettség: érettségi bizonyítvány
  • Egészségügyi alkalmassági követelmények: Nem

Kártyás fizetési módok

  • MasterCard, Maestro
  • Visa, Visa Electron
  • Union Pay
  • V Pay
  • OTP Bank

 

Részletfizetés

A tanfolyam képzési díja fizethető egy összegben, két részletben vagy havi KAMATMENTES részletekben is, amennyiben a képzési idő meghaladja az 1 hónapot.

Ezt a lehetőséget minden résztvevőnek biztosítjuk.

Kedvezményeink

  • RUANDER KLUB kedvezmény – 10%
  • Álláskereső kedvezmény – 10%
  • Diákkedvezmény – 10%
  • Kismama kedvezmény – 10%



Részletek >

Neked ajánljuk még

Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam moduljai

Szoftverfejlesztés alapok

1. Infokommunikációs technológiák

Az első modul egy kis hardveres és szoftveres bemelegítés. Talán elsőre úgy tűnik, hogy a mai fejlesztési technológiák mellett egy szoftverfejlesztőnek ezekre nem lesz szüksége, de gondoljunk csak bele példaként: hosszú hónapok fejlesztése után mihez kezdünk, ha olyan erőforrásigényű programot hoztunk létre, amelyet alig lehet hardverrel kiszolgálni.

2. Hálózati ismeretek

A hálózatok felhasználói szintű ismerete elengedhetetlen, hogy később hálózati alkalmazásokat, multiplayer játékokat, vagy akár megfelelően felépített weboldalakat tudjunk készíteni. Mindezt természetesen saját, szoftverfejlesztői szempontunkból is megvizsgáljuk.

3. Programozási alapismeretek

Itt már belecsapunk a programozás rejtelmeibe! Ebben a modulban megismerjük az alapvető fogalmakat, elemeket és tételeket, valamint elkezdjük ezeket „programozói szemszögből” vizsgálni. Ez a gondolkodásmód szükséges ahhoz, hogy később nagy méretű, összetett alkalmazásokat is minőségi szinten tudjunk készíteni.

SQL alapok

4. SQL Alapok

Megismerjük az adatbázisokat, melyeket minden nagy szoftverrendszer használ az adatok tárolására, szűrésére. Az SQL alapok ismerete kulcsfontosságú későbbi alkalmazásaink kialakításához.

Java fejlesztő

5. Szoftverfejlesztés Java alapokon

Elérkeztünk a tanfolyam csúcspontjához: elmerülünk a szoftverfejlesztésben, valamint mélyebben megismerkedünk elsődleges referencianyelvünkkel, a Java-val! A modul végére már használjuk újonnan kialakult gondolkodásmódunkat és a korábbi modulok segítségével komolyabb alkalmazásokat is képesek leszünk lefejleszteni.

Szoftverfejlesztés eszközei

6. Szoftvertechnológia

Ebben a modulban tekintjük át, hogyan is néz ki egy szoftverprojekt, miért kell tervezni a szoftvereket és miért fontosak a logikai összefüggések. Megismerjük, milyen módszertanok és modellek állnak rendelkezésünkre ehhez, megtanuljuk modellezni a folyamatokat.

7. Verziókezelő és projektvezető eszközök

Manapság már hatalmas szoftverek készülnek, melyeket hosszú időn keresztül, csapatmunkában fejlesztenek. Megtanuljuk, melyek azok az eszközök, amik segítenek koordinálni ezeket a munkafolyamatokat - akár rövidebb, akár hosszabb munkaidő-távlatokban is.

8. Szoftvertesztelés

A fejlesztési folyamat egyik legfontosabb része, hiszen ha a szoftverünk fut, még közel sem biztos, hogy jól csinálja a dolgát. Olyan eszközöket ismerünk meg, melyek segítségével képesek leszünk kiszűrni a lehető legtöbb anomáliát, a lehető legegyszerűbb módokon - manuálisan és tesztelőprogramokkal is.

Mobilalkalmazás-fejlesztés

9. Kotlin programozási nyelv

Az kilencedik modul keretében beletanulunk a Kotlin programozási nyelvbe, az Android elsődleges fejlesztési platformjába. A Kotlin a JetBrains cég által kifejlesztett Java alapú fejlesztési környezet, így az eddig megtanult Java ismereteink fontosak lesznek ebben a modulban is.

10. Android fejlesztés Kotlin alapokon

A Kotlin áttanulmányozása után áttérünk a konkrét Android rendszerre való fejlesztésre, ahol az eddigi Kotlin és Java ismereteinket is aktívan felhasználva készítünk különböző Android-ra szánt alkalmazásokat. Megtanuljuk, hogyan lehet több képernyőfelbontásra felkészíteni a felhasználói felületet, illetve a publikálás és Google Play áruházba való feltöltés menetét is.

Betölthető munkakörök

Junior Java Backend fejlesztő: A hazai informatikai munkaerőpiacon sok ezer új állás tölthető be fejlesztőként. A programozók közül főleg a Java programozók keresettek, hiszen a legtöbb üzleti alkalmazást ebben fejlesztettek, így ezek továbbfejlesztéséhez, üzemeltetéséhez rengeteg IT szakember szükséges. Ezeket az alkalmazásokat több tíz évig még folyamatosan életben kell tartani, így a Java nyelv kiszorítása a következő években még korántsem várható. A szoftverek minőségét folyamatosan biztosítani kell, hiszen a hibásan üzembe állított szoftverek mérhető károkat képesek okozni. A megírt szoftvereket üzemeltetni kell, biztosítani kell, hogy a felhasználók nap mint nap zavartalanul használhassák. Ezek további fejlesztési feladatokat jelentenek, új üzleti és nem funkcionális igények kielégítését, létező funkciók karbantartását vagy továbbfejlesztését, változó jogszabályi környezetnek való megfelelést.

Mobilalkalmazás fejlesztő: A szoftverfejlesztés területén léteznek olyan munkaerőpiaci szempontból hiányterületnek számító munkakörök és feladatok, melyek technikusi szintű ismereteket igényelnek, de a szoftverfejlesztő, illetve a szoftverfejlesztő- és tesztelő technikusi alapképzés során megszerzett ismereteken túl további speciális tudást és készségeket igényelnek. Ilyen kiemelt területnek számít a mobil alkalmazásfejlesztés területe, mivel napjainkban a mindenütt jelen levő mobileszközökre készült programokra rendkívüli mértékben megnőtt a kereslet. A mobil alkalmazásfejlesztő képzés során ezeket az ismereteket és gyakorlati készségeket szerezhetik meg a már végzett szoftverfejlesztő technikusok, de a képzés nyitva áll azok számára is, akik hasonló szintű programozási ismereteket önállóan vagy más képzések során szereztek meg.

Vizsgatevékenységek

A képzések sikeres teljesítését követően akkreditált vizsgaközpontnál államilag elismert képesítő bizonyítványok szerezhetők.

A vizsgákra bocsátás feltételei: a szakmai képzés követelményeinek igazolásáról a képző intézmény által, a felnőttképzési adatszolgáltatási rendszerben kiállított tanúsítványok.

A Debreceni Regionális Független Vizsgaközponttal együttműködve bonyolítjuk le a képesítő vizsgákat. A vizsgadíj összege 2x70.000 Ft, amelyet a vizsgázóknak a vizsgaközpontnak kell átutalniuk. Fontos megjegyezni, hogy a képzés díja nem tartalmazza ezt az összeget.

A vizsgafolyamat további részleteivel kapcsolatban keresd oktatásszerveződet!

JUNIOR JAVA BACKEND FEJLESZTŐ

Írásbeli vizsga

A vizsgatevékenység megnevezése: Java programozási nyelv alapjai
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:
Az írásbeli vizsga kérdéseit a következők szerint kell összeállítani:
- Kérdések: 25 db feleletválasztásos tesztkérdés
- A kérdések témaköre: A Java programozási nyelv
- A feleletválasztásos tesztkérdéseket úgy kell kialakítani, hogy egyetlen helyes válaszlehetőség legyen lehetséges.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 60 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50%

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:
Az írásbeli vizsgát a következők szerint kell értékelni: Maximálisan elérhető pontszám/százalék: 100 pont/100%
- 25 db tesztkérdés a Java programozási nyelvből - (25x4 pont) 100%
Egyéb értékelési szempontok az írásbeli vizsgaértékeléssel kapcsolatban:
- A helyes válasz 4 pontot ér, a helytelen válasz 0 pontot ér.
- A rossz válasz megjelöléséért pontlevonás nem jár.

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

Projektfeladat
A vizsgatevékenység megnevezése: Backend programozási feladatok
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása: A gyakorlati vizsga öt, különböző témakörökkel kapcsolatos programozási feladatból áll. A feladatok a következő témakörök ismeretét mérik fel:
- Java programozási nyelv alapjai
- Java objektumorientált programozás
- Java kollekciók
- Fájlkezelés Javaban
-Adatbáziskezelés Javaban
A vizsgázó a feladatokat szöveges formátumban, verziókövető rendszeren keresztül kapja meg. A feladatleírás tartalmazza a feladat szöveges leírását, a projekt vázát, valamint az automata unit teszteseteket. A vizsgázó feladata a szöveges leírás megértése, a tesztesetek értelmezése. Ezek alapján meg kell terveznie a megoldást. A tervezés során meg kell határoznia a megoldást biztosító osztályokat és interfészeket. A tervezés után implementálnia kell a megoldást a megfelelő fejlesztőeszközben. Meg kell nyitnia a projekt vázát, melyben a tesztesetek nem fognak lefordulni. A vizsgázónak létre kell hoznia a megtervezett osztályokat és interfészeket, mely után a projekt lefordítható, de funkcionálisan nem működőképes, azaz a unit tesztesetek már lefutnak, de hibát adnak. Ezután úgy kell implementálnia a hiányzó részeket, hogy mind a leírásnak, mind a teszteseteknek megfeleljenek, azaz a tesztesetek lefuttatása sikeres legyen. A vizsgázónak figyelnie kell az objektumorientált programozás alapelveire, valamint a clean code elvekre, azaz olvasható és karbantartható kódot kell írnia. A forráskódot ellenőrizni kell a kódolási konvenciók alapján. Az alkalmazást le kell buildelni. Amennyiben a vizsgázó elkészült a munkájával, azt verziókövető rendszeren kell beadnia.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 180 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 50 %

A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai: Az öt vizsgafeladatot egymástól függetlenül kell értékelni. Mindegyik feladatra maximum húsz pont (20%) adható. Egy feladatra 0 pontot ér, ha le sem fordul az adott projekt. További 0 pontot ér, ha a lefordul, de egy teszteset sem fut le sikeresen. 0 pontot ér, ha a forráskód olvashatatlan, nem felel meg a konvencióknak, nem követi a clean code alapelveket. 0 pont adandó, ha kielégíti a teszteseteket, de a szöveges követelményeknek nem felel meg.
Pontokat a további működési funkciók megfelelősségének arányában kell adni a vizsgafeladatra:
- 5 pont: az adott projekt lefordul, néhány teszteset sikeresen lefut, és ezek funkcionálisan is helyesek. Azonban több teszteset nem fut le, és a kód is olvashatatlan.
- 10 pont: a projekt lefordul, a tesztesetek legtöbbje lefut, ezek funkcionálisan is helyesek, és a clean code elvek nagyrészt betartásra kerültek.
- 20 pont: ha a projekt lefordul, a tesztesetek lefutnak, funkcionálisan helyesek, és csak apróbb funkcionális vagy clean code hibák szerepelnek a megoldásban.

A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51 %-át elérte.

MOBILALKALMAZÁS-FEJLESZTŐ

Írásbeli vizsga: nincs 

Projektfeladat
A vizsgatevékenység megnevezése: Mobil alkalmazásfejlesztés projektfeladat
A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:
A) Vizsgarész - Mobil alkalmazásfejlesztés vizsgaremek elkészítése és bemutatása
A vizsgázónak a vizsgát megelőzően egy komplex webes alkalmazást kell lefejlesztenie egyénileg választott témában. Az alkalmazásnak az alábbi elvárásoknak kell megfelelni:
- Életszerű, valódi problémára nyújt megoldást.
- Adattárolási és -kezelési funkciókat is megvalósít az alább megoldások közül legalább az egyikkel: 
o helyi relációs adattárolással
o Backend as a Service (BaaS) megoldással
o REST API kérésekkel.
- Legalább 5 képernyőt tartalmazzon, melyek közül
o legalább egy képernyő komplex listakezelést
o legalább egy dialógust (pl. űrlap) valósít meg.
- Multimédia funkció (pl. hangrögzítés, hanglejátszás, kamerahasználat)
- Legalább egy, a vizsgázó által készített vagy hozzáadott, külső helyről származó osztálykönyvtár használ, amely egyedi funkcionalitású vezérlőt valósít meg (pl. grafikon megjelenítése).
- Képernyő független megjelenést biztosít.
- Megfelelő hibakezelés alkalmazásával hibamentes működést biztosít.
- A forráskódnak a tiszta kód elveinek megfelelően kell készülnie.
- A szoftver célját, komponenseinek technikai leírását, működésének műszaki feltételeit és használatának rövid bemutatását tartalmazó dokumentáció is része a csomagnak (képernyőképekkel, rövid videóval).

A vizsgaremek benyújtásának módja: A kész csomagot a vizsga előtt minimum 14 nappal kell a vizsgabizottsághoz benyújtani GitHub vagy más hasonló szolgáltatás segítségével megosztva. A megosztott anyagnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
  • A szoftver forráskódja
  • A program telepítőkészlete.
  • Az alkalmazott képernyő navigációs modellt (screenflow) bemutató dokumentum.
  • A szoftveralkalmazás dokumentációja
A vizsgafeladat során a vizsgázó gyakorlati bemutatóval összekapcsolt szóbeli előadás formájában mutatja be a
  • szoftver célját,
  • műszaki megvalósítását,
  • működését,
  • forráskódját.
A vizsgaremek bemutatására és megvédésére maximum 30 perc áll a vizsgázó rendelkezésére.

B) Vizsgarész - Mobil alkalmazásfejlesztés gyakorlati feladat
A gyakorlati vizsgatevékenység végrehajtásához internetkapcsolat áll a vizsgázók rendelkezésére. Az internetkapcsolat biztosításának módját és formáját az adott vizsgafeladathoz kiadott útmutató tartalmazza. Ennek megfelelően az internetkapcsolat korlátozódhat meghatározott internetes címekre és/vagy hozzáférési időtartamra, de mindenképpen biztosítani kell, hogy az internetkapcsolatot a vizsgázók kizárólag általános keresésre használhassák, mással történő kommunikációra vagy a vizsgához célirányosan elkészített anyagok letöltésére ne.
A vizsgafeladat során a vizsgázónak egy egyszerű, alapfunkciókat megvalósító mobil alkalmazásfejlesztési feladatot kell megoldania. A feladat keretében minimálisan az alábbi funkciókat kell megvalósítani:
  • Listakezelés
  • Új elem létrehozása dialógussal
  • Elem törlése
  • Elem szerkesztése
  • Egyszerű menükezelés
  • Lokális adatbáziskezelés
A feladat megoldását a vizsgaközpont által összeállított, a fenti elvárásokon alapuló, a vizsga megkezdése előtt titkosan kezelt részletes feladatutasítás alapján és értékelési útmutató figyelembevételével kell végezni. A vizsgarészhez a vizsgaközpont a vizsgához rendelkezésre álló informatikai infrastruktúra használatára, valamint internet elérés igénybevételének módjára vonatkozó útmutatót bocsájt a vizsgázók rendelkezésére.
A vizsgafeladat elkészítésére 180 perc áll a vizsgázó rendelkezésére.

A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 210 perc
A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 100%
A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:
A vizsgatevékenység során összesen 100 pontot lehet elérni az alábbi bontásban:
A.) Vizsgarész - Mobil alkalmazásfejlesztés vizsgaremek elkészítése és bemutatása:
  • az alkalmazás átfogó értékelése (a komplexitás és kidolgozottság mértéke, milyen mértékben és minőségben valósította meg a szoftver a kitűzött célt, felhasználói élmény minősége): 15 pont
  • adatok kezelésének tervezése és megvalósítása: 10 pont
  • funkcionalitás: 10 pont
  • megjelenés és használhatóság különböző képernyőméretek esetén: 5 pont
  • a kód minősége: 5 pont
  • a dokumentáció minősége és részletezettsége: 5 pont
  • az alkalmazás bemutatása során a vizsgázó előadásának szakszerűsége: 5 pont
B.) Vizsgarész - Mobil alkalmazásfejlesztés gyakorlati feladat:
  • A feladatban előírt funkcionalitás: 30 pont
  • Lokális adatbáziskezelés: 10 pont
  • Kód minősége: 5 pont
A pontok további bontását – legalább kétpontos szintig részletezve – a konkrét vizsgafeladat javítási-, értékelési útmutatója tartalmazza.
A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 40%-át elérte.

Junior Java Backend fejlesztő + Mobilalkalmazás-fejlesztő tanfolyam részletes tematika

1. Infokommunikációs technológiák

  • Számítógép hardveres felépítése
  • Az alapvető hardverek működése
  • Perifériák és azok kezelhetősége
  • Alapvető matematikai ismeretek
  • Matematikai logika
  • Operációs rendszer ismeretek
    • Windows operációs rendszer alapvető kezelése
    • Windows eszközeinek ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Eseménynapló, Időzítők, Teljesítmény mérők)
    • Linux operációs rendszer alapvető kezelése
    • Linux operációs rendszer ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Log-ok elérése, CRON időzítés, performance counter-ek)
  • Virtualizációs technológiák
    • Gépek virtualizációja
    • Programok és környezetek virtualizációja

2. Hálózati ismeretek

  • Hálózatok alapjai
  • Hálózatok csoportosítása
    • Kiterjedés alapján
    • Topológia alapján
    • Kapcsolat típusa alapján
  • Hálózatok rétegződése
    • OSI (Open Systems Interconnection) modell megismerése
      • A 7 réteg áttekintése
      • A rétegek szerepe és a hálózat elméleti működése
      • A rendszer részletességéből adódó gyakorlati problémák
    • TCP/IP (Transaction Control Protocol / Internet Protocol) modell megismerése
      • A 4 réteg áttekintése
      • Az OSI rétegek átvezetése TCP/IP modellbe
  • Hálózati eszközök
    • Passzív hálózati eszközök
    • Aktív hálózati eszközök
  • Hálózatok egy szoftverfejlesztő szemével
    • Meddig érdekes a hálózat működése a szoftverfejlesztési oldalról
      • Mi az a Net socket és hogyan tudjuk alkalmazni később
    • Felhasználási módok és lehetőségek

3. Programozási alapismeretek

  • Programozás történelme
  • Programnyelv generációk
  • Programnyelv fogalma, csoportosíthatósága
  • Programozás alapfogalmai
    • Adatok tárolása programban
    • Adatszerkezetek
      • Adatszerkezetek csoportosítása
    • Típusok
      • Típus fogalma
      • Programozási nyelvek típusossága
      • Alapvető adattípusok
    • Vezérlési szerkezetek
      • Elágazások
      • Ciklusok
    • Operátorok
  • Algoritmusok fogalma
  • Alapvető programozási tételek
    • Keresések
    • Rendezések
    • További problémák megoldása
  • Programozási technikák / paradigmák
    • A legalapvetőbb programozási paradigmák átnézése, tulajdonságaik, előnyeik, hátrányaik ismertetése.

4. SQL Alapok

  • Adatbázisok történelme, fejlődése
    • Mik az adatbázisok
    • Fejlődésük
    • Felhasználásuk kulcspontjai
  • A különböző adatbázismotorok áttekintése, telepítési lehetőségeik, főbb felhasználási területeik
  • Relációs adatbázisok alapjai
    • Alapfogalmak
      • Inkonzisztencia
      • Redundancia
    • Elemek
      • Entitások
      • Attribútumok
      • Attribútumok tulajdonságai
    • Normalizálás
      • 1. normálforma
      • 2. normálforma
      • 3. normálforma
      • Boyce-Codd normálforma
    • ER (Entity-Relationship) diagram
      • Létrehozása, értelmezése, szabályai
    • Gyakorlati megvalósítás
      • Adatbázisok
      • Táblák
      • Rekordok
      • Kapcsolatok
  • Az SQL nyelv alapjai
    • Kifejlődése, fontossága
    • Részegységei
      • DDL (Data Definition Language)
      • DML (Data Manipulation Language)
      • DQL (Data Query Language)
      • DCL (Data Control Language)
    • DDL nyelv részei
      • Az adatbázis szerkezeti felépítése
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók létrehozása (CREATE)
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók módosítása (ALTER)
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók törlése (DROP)
    • DML nyelv részei
      • Az adatbázis adatainak kezelése
      • Adatok beszúrása (INSERT)
      • Adatok módosítása (UPDATE)
      • Adatok törlése (DELETE)
    • DQL nyelv részei
      • Az adatbázis adatainak kiolvasása, megjelenítése
      • Adatbázis szerkezetének megtekintése (SHOW)
      • Adatok lekérdezése táblából, nézettáblából (SELECT)
    • DCL nyelv
      • Az adatbázis jogok kiosztása
      • Adatbázis jogok biztosítása (GRANT)
      • Adatbázis jogok megtagadása (REWOKE)
  • Komplexebb lekérdezések
    • Egybeágyazott lekérdezések
    • Több táblás lekérdezések (JOIN)
  • Betekintés a tranzakciós adatbázisok működésébe
    • Tranzakció lényege, működése
    • ACID elvek
    • TCL (Transaction Control Language) nyelv részei
      • Különböző adatbáziskezelők tranzakciókezelésének áttekintése

5. Szoftverfejlesztés Java alapokon

  • JAVA JRE/JDK alapjai / Virtuális gép
  • A C alapú nyelvek operátorainak megismerése
    • rövidítési lehetőségek
  • A Java primitív típusai
  • Adattárolás a Java-ban
  • Kommentezési lehetőségek és fontossága
  • Típus konverziók
  • NetBeans IDE megimserése
    • Alapvető felhasználási lehetőségei
    • Felépítési alapjai
    • Project fogalma
  • Vezérlési szerkezetek a Java nyelvben
    • Elágazások
    • Ciklusok
  • Procedurális programozás alapjai
    • Alprogramok működése – vezérlésátadás és visszaadás, paraméterezés oda-vissza
    • Alprogramok formája
    • A funkció és a metódus közti különbségek
    • Rekurzió
      • Megvalósítása
      • Felhasználási lehetőségei
  • A struktúra megismerése
    • Alapvető felépítése
    • Célja, felhasználása
  • Szöveges fájlkezelés
    • Plain Text állományok kezelése
    • Különböző műveletek megvalósítása
    • Erőforrás felszabadítás lényege
    • Kiíratás szabályai, veszélyei
  • Szövegfüggvények
    • A Java-ban lévő alapvető szövegkezelő és manipuláló függvények átnézése
  • CSV fájl kezelése
  • Állományok kezelése
    • Fájl és mappa műveletek megvalósítása
    • Fájlokra vonatkozó műveletek és fájlokról lekérdezhető adatok
    • Mappákra vonatkozó műveletek és lekérdezhető adatok
  • Objektum-Orientált Programozás
    • A paradigma alapvetései, céljai
    • Alapvető elemek:
      • Osztály
      • Objektum
      • Csomag
    • Az OOP alapvető 6 kritérium eleme (elmélet):
      • Absztrakció
      • Egységbezárás
      • Adatrejtés
      • Öröklés
      • Polimorfizmus
      • Kód újra felhasználhatóság
    • Valósvilág modell
      • Felderítés
      • Absztrakció
      • Implementáció
      • Példányosítás
  • Az OOP a Java-ban
    • A Java mint OO nyelv
    • Osztály létrehozásának formája
    • Láthatósági szintek
    • Osztályok alapvető szerkezete:
      • Változó (Field) deklarációk
      • Tulajdonságok (getter, setter)
      • Konstruktor, [Destruktor]
        • A Konstruktor Lényege, alapvető feladata, szerkezete, létrehozása
        • A Destruktor alapvető célja, feladata, miért nincs rá szükség a legtöbb esetben
          • Összehasonlítás a Garbage Collector-ral
      • Metódusok, Funkciók
        • Logikai csoportosítás lényege
    • Statikusság
      • Statikus belső osztály
      • Statikus elemek
    • Enum
      • Az Enum alapjai
      • Felhasználása, háttértípusa
    • Típuskikényszerítés
      • Gyenge kikényszerítés
      • Erős kikényszerítés
      • Ellenőrzések
      • String konverziók
  • A Java alapvető grafikus felületeinek áttekintése (elmélet)
    • AWT
    • Swing
    • Java FX
  • A Swing megismerése
    • Eseményvezérlés áttekintése
    • Vezérlők áttekintése
    • Vezérlők paramétereinek áttekintése
    • Több ablakos megoldások
      • Modális és nem modális ablakhívások
    • Dinamikus komponensek
      • Futásidőben létrehozott komponensek felhasználása
    • Időzítés
      • A Timer-ek típusai Java-ban
  • Haladó programozás Java-ban
    • Varargs paraméterek
    • Alprogram túltöltés
    • Speciális adatszerkezetek
  • Haladó OO programozás 1. rész
    • Öröklődések és hierarchiák
      • Alapvető megvalósítás
      • A paraméteres konstruktorok szabályai
    • Alprogram felülbírásálok
      • Override
    • Absztrakt osztály
      • Alapvető feladata, felépítése, szabályai
      • Abstract alprogramok létrehozása
    • Interface
      • Az interface-ek létjogosultsága
        • Az egy ősű OO hierarchia hiányosságai
      • Alapvető felépítése
      • Kialakításának szabályai
      • Az absztrakt osztály ás az interface közti különbségek és hasonlóságok
      • A Java néhány beépített alapvető interface-ei
    • Final osztályok és metódusok
      • Lényegük, kialakításuk
  • A S.O.L.I.D. szabályainak áttekintése, megértése, reprezentálása
  • Kivételkezelés
    • A kezelés
      • Szabályok, szerkezeti felépítés
      • Runtime és checked kivételek
      • Errors (hibák)
    • A dobás
      • Lényege, feladata
    • Saját kivétel készítése dobása
      • Lényege, feladata
  • Haladó OO programozás 2. rész
    • Funkcionális interface-k
      • default alprogram interface-ben
    • Saját események
      • Események kialakításának feladata
        • Események interface-ekkel
      • Események szabályai
    • Java Library létrehozása
      • library-k lényege, felhasználása
  • Generikusság
    • Generikus típusok
      • Generikus megvalósítás alkalmazása
      • Generikus típusok kötései
      • Alsó korlát, felső korlát lényege
    • Generikus alprogramok
      • Felhasználási területek
  • Reflekció bevezetése
    • Mi az a reflekció, hol tudjuk alkalmazni
    • Alapvető reflekciós megoldások
  • Adatbáziskezelés programból elmélete
  • Az OO és Relációs modellek illeszthetősége
  • Java JPA adatbáziskezelési lehetőségei
    • Adatbázis szerinti csoportosítás
      • MySQL – külső lib használata
      • Java Derby használata
    • Programozási oldal szerint
      • Natív SQL-es vezérlés (OO Wrapper)
        • Helyes kiépítés logikája
          • Az OO logika és relációs logika kapcsolata
          • Prioritások a programtervezés és az adatbázistervezés szempontjából.
          • Felépítés logikája és alapvetések
            • Connection string helyes beolvasása
            • Megfelelő elhelyezés
      • ResultSet-ek és azok alkalmazása
    • Adatok reprezentációja Swing Forms-al
      • Default Table Model
      • Saját Table Model
      • Reflekció alkalmazása a feltöltésre adattípusból
  • A Lambda kifejezések szerkezete
    • Anonymous függvények alkalmazása
  • A JPA-JPQL alapjai
    • Lekérdezések entity-be
    • Lekérdezések saját objektumba
      • Előnyei és Hátrányai
  • JSON feldolgozása és létrehozása programból
    • JSON felhasználásának előnyei, szükségessége
    • A GSON java library alkalmazása
    • A JSON leírónyelv megismerése
    • Összehasonlítás az XML leírónyelvvel
  • Többszálú alkalmazások fejlesztése
    • A többszálúsítás felhasználása
    • Feladatok többszálúsításának hatékonysági számítása
    • Többszálú alkalmazások kialakításának lehetőségei
    • Thread, Executor, Future, Predictable future, stb.
  • Hálózati erőforrások elérése, használata programból.
    • TCP és UDP alapú hálózati kommunikáció
    • A HTTP protokoll használata (java.net csomag)
    • Az alkalmazásréteg egyéb protokolljainak használata:
      • FTP kliens
      • SMTP kliens

6. Szoftvertechnológia

  • Bevezetés
  • Történelmi visszatekintés – miért fontos a szoftverek tervezése
    • Szoftverkrízis és annak kialakulásának oka
    • A krízis hatásai
  • Szoftverprojekt elemei
    • Analízis – követelményfeltárás
    • Tervezés
    • Fejlesztés
    • Tesztelés
    • Követés
  • Szoftverprojekt költségei
    • Egy szoftverprojekt általános költségvetése
  • Szoftver, mint termék előállítása
    • Általános alapelvek
  • Projekt modellezési alapok / technikák
    • Modellek felépítése, modellek alapvetései
    • Alapvető modellek:
      • Vízesés (Waterfall)
      • Evolúciós (Evolutional)
      • Formális (Formal)
    • Iterációs modellek
      • A szoftverprojekt mint körfolyamat
      • Inkrementális fejélesztés (Incremental development)
        • Alapvető megállapításai, szabályai
        • Gyakorlati megvalósítások
          • RAD (Rapid Application Development)
          • Agilis szoftverfejlesztés (Agile development)
            • SCRUM, XP, AM stb.
      • Spirális fejlesztés
        • Alapvető megállapításai, szabályai
        • Gyakorlati megvalósítások
          • Boehm spirál
  • Tervezés általános elvei
    • A tervezéshez használt szabályok, mérőszámok
  • Tervezés eszközei
    • Tervezési alapok és kategóriák
      • Adatszerkezet orientált tervezés
      • Adatfolyam orientált tervezés
      • Objektum-orientált tervezés
      • Általános tervezés
    • UML (Unified Modelling Language)
      • Tulajdonságok, előnyök, hátrányok
      • Felhasználási területek
      • Főbb diagramok felépítése és feladata
        • Struktúrát modellező diagramok (UML Structural)
          • Csomag diagram (Package diagram)
          • Osztály diagram (Class diagram)
          • Objektum diagram (Object diagram)
          • Komponens diagram (Component diagram)
          • Telepítési diagram (Deployment diagram)
        • Viselkedést modellező diagramok (UML Behavioral)
          • Használatieset diagram (Use Case diagram)
          • Állapotgép diagram (State Machine diagram)
          • Szekvencia diagram (Sequence diagram)
          • Aktivitás diagram (Activity diagram)
          • Időzítés diagram (Timing diagram)
  • Sparx Systems - Enterprise Architect használata
    • Az Enterprise Architect általános megismerése
      • Felépítés és nézet
      • Működés
      • Licence-elés
    • Projektek indítása
      • Absztrakciós nézetek használata
      • Diagramok absztrakciós szintekhez rendelése
      • Diagramok készítésének gyakorlata
  • Szoftverdokumentáció
    • A tervezet dokumentációba öntése
    • Dokumentációk típusai:
      • Felhasználói dokumentáció
      • Fejlesztői dokumentáció
    • Dokumentáció automatizált létrehozása
    • Szoftver csontvázának automatikus generálási lehetősége
  • Reverse engineering
    • Fordított kódfeldolgozás lehetősége – „ha mégsem minden a tervek szerint ment”

7. Verziókezelő és projektvezető eszközök

  • Verziókezelés lényege, alapjai
  • Verziókezelő rendszerek típusai, működése
  • A Git verziókezelő megismerése
    • Felépítése
    • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
    • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
    • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)
  • Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése
    • GitHub
      • Felhasználása, működése
    • Atlassian Bitbucket
      • Felhasználása, működése
  • SVN megismerése, rövid betekintés
  • Projektkezelés lényege
  • A verziókezelés és projektvezetés különbségei és közös pontjai
    • Meddig elég a verziókezelés és mikortól kell projektkezelés?
  • Microsoft TFS (Team Foundation Services)
    • A projekt és csapatmenedzsment kulcspontjai TFS-ben
    • A rendszer alapvető konfigurálása
    • A TFS Git alapú működésének teljes átnézése
  • Atlassian JIRA
    • Az ügy és projektmenedzsment JIRA-ban
    • A rendszer alapvető konfigurálása és használata

8. Szoftvertesztelés

  • Tesztelési alapfogalmak
    • A tesztelés meghatározása
    • A tesztelés szükségessége
    • A tesztelés előnyei és céljai
    • A tesztelés alapelvei
    • Teszttevékenységek
    • A hiba fogalma
    • A hiba típusai
  • Szoftvertesztelés és szoftverfejlesztés kapcsolata
    • Tesztelés a fejlesztés folyamatában
    • Tesztszintek
    • Teszttípusok
  • Tesztelői szerepkörök és menedzsment
    • Tesztelő
    • Tesztmenedzser
    • Tesztmenedzsment
    • Tesztterv és tesztstratégia
  • Teszttechnikák I. (elmélet)
    • Statikus technikák
    • Dinamikus technikák
      • Feketedoboz technikák
      • Fehérdoboz technikák
      • Tapasztalat alapú technikák
  • Teszttechnikák II. (gyakorlat)
    • Példák
    • Feladatok
    • Esettanulmányok

  • Tesztautomatizálás
    • Előnyök, hátrányok, alapelvek
    • Manuális és automata tesztelés összehasonlítása
    • Teszteszközök használata
      • Atlassian JIRA
      • Selenium IDE

9. Kotlin programozási nyelv

  • Bevezetés a Kotlin-ba
    • Fejlődésének története
    • Fejlesztési perspektívák
    • Keretrendszer telepítése és használata
  • Kotlin áttanulmányozása „Javás szemmel”
    • Áttérés Java-ról
    • Alapok áttekintése, egyezések kiemelése
    • Funkcionális szemlélet átvezetése
    • Null értékek elhagyása
    • Statikus tagok elhagyása
    • Okos konverziók használata az implicit konverziók helyett
    • Lambda kifejezések
    • Magasabb szintű programozási koncepciók
      • Delegáltak
      • Kiterjesztések
      • Alprogram hierarchia
  • Kotlin felhasználása lokális környezetben

10. Android fejlesztés Kotlin alapokon

  • Kotlin felhasználása Android környezetben
    • Ismerkedés az Android Studio-val
    • A fejlesztési lehetőségek Kotlin és Java alapokon
      • Előnyök és hátrányok áttekintése
  • Grafikai megjelenítések áttekintése
    • Layout-ok
    • Grafikai elemek
    • Toast, notify
    • AlertDialog és ProgressDialog
    • XML leírók
    • Menük típusai
    • ListView
    • Különböző felbontások támogatása
  • Rajzolás és bevitelek
    • Háttérszálak használata
    • Rajzolás Canvas-re
    • Érintőképernyő kezelése
    • Multitouch és gesztusok
    • Billentyűzet és gombok kezelése
  • Adattárolás és szenzorok
    • SharedPreference
    • Belső tároló
    • Külső tároló (SD kártya)
    • SQLite megismerése és felhasználása
    • PreferenceActivity
    • Accelerometer, Orientation szenzor
    • Magneticfield, Proximity
    • Szenzoradatok elérése a gyakorlatban
    • Szűrők alkalmazása
  • GPS és helymeghatározás
    • Helymeghatározás lehetőségei Androidon
    • Nehézségek
    • Programozása gyakorlatban
    • NMEA nyersadatok és fájlformátumok
    • Proximity alert
  • Widget és Service
    • Widget korlátai
    • A Widgetek működési elve
    • Service-ok életciklusa
    • Service indítása
    • Service készítése
  • Optimalizálás és közzététel az Android marketen
    • Hatékony programkód
    • Grafikai felületek gyorsítása
    • Adatbázis gyorsítás
    • Teljesítményjavító eszközök
    • Akkumulátorkímélő alkalmazások
    • Alkalmazás exportálása (felkészítése, aláírása) Közzététel
  • Google Maps és alternatív térképek
    • Google Maps API kulcs beszerzése
    • MapView irányítása
    • Rétegek és pontok elhelyezése térképre
    • Útvonal rajzolása
    • Geókódolás
    • Ingyenes alternatíva: OpenStreetMap
  • Kommunikáció: mobilnet, Wi-Fi
    • Wi-Fi és kezelése
    • Fájlletöltés
    • TCP és UDP adatátvitel
    • HTTP és HTTPS alapú kommunikáció
      • Weboldalak betöltése és letöltése
      • Webes állományok beszerzése
      • Távoli procedúra hívások
        • REST alapú API kommunikáció
        • OAUTH megoldások felhasználása
          • Azonosítási lehetőségek
        • Felhasználási lehetőségek
        • Népszerűbb API rendszerek felhasználása
          • pl.: időjárás, más adat beszerzések
  • Kommunikáció: GSM, SMS, Bluetooth, NFC
    • Hívásindítás
    • SMS küldés és fogadás
    • Bluetooth kommunikáció
    • NFC
  • Kamera használata
    • Kép készítése
    • Kép elő- és feldolgozása és a vele kapcsolatos problémák
    • YUV színrendszer
    • Videó rögzítés
    • Arcdetektálás

A Junior Java backend fejlesztő a Java programozás nyelv használatával a Java osztálykönyvtárakat, a kódolási konvenciókat, az objektumorientált és a tiszta kód elveket, egyszerűbb algoritmizálási feladatokat old meg. Munkája ellenőrzéséhez unit teszteket ír , olvas és kiértékeli azokat. A Junior Java backend fejlesztő verziókövető rendszert használ a csoportos és/vagy egyéni projektjei során. Buildelésre folyamatos integrációs eszközt (CI/CD) használ. A Java programokból kiadja az SQL utasítások, melyhez ismeri az SQL nyelv alapjait. Programozásra integrált fejlesztőeszközt (IDE) használ.

Az okostelefonok és tabletek ma már a legtöbbet használt informatikai eszközöknek számítanak, így kiemelkedő jelentősége van a mobil platformokra készült natív alkalmazásoknak. A mobil alkalmazásfejlesztő legalább technikusi szintű tudással és készségekkel rendelkező szoftverfejlesztő, aki képes natív Android vagy iOS-alapú mobil alkalmazások fejlesztését elvégezni. Önállóan elvégzi egyszerű vagy közepesen komplex mobil alkalmazás teljes kivitelezését, csapatban nagyobb komplexitású mobil alkalmazások egyes komponenseit fejleszti. Ismeri a mobil fejlesztéshez szükséges programozási nyelvek valamelyikét (Kotlin, Java vagy Swift). Magabiztosan ismer és használ legalább egy iOS vagy Android alapú mobil alkalmazásfejlesztésre alkalmas platformot (Android Studio, XCode stb.). Tisztában van a mobil alkalmazásfejlesztési alapelvekkel. A mobil platformokon használt tipikus vezérlők és szerkezeti elemek alkalmazásával különböző képernyőméretek és pixelsűrűségek esetén egyaránt optimális megjelenést biztosító felhasználói felületet alakít ki. Szükség esetén multimédia komponenseket használ videó- és hang lejátszására alkalmas komponensek fejlesztéséhez. RESTful architektúrájú rendszerekben REST API kliens funkciót valósít meg a mobil alkalmazáson belül. Adatokat kezel lokális adattárolás, külső adatbáziskapcsolat vagy BaaS (Backend-as-a-Service) használatával. Munkája során jelentkező problémákat önállóan oldja meg webes kereséssel és internetes tudásbázisok használatával. Az új technológiák alkalmazására nyitott, tudását folyamatosan fejleszti. Szakmai témákban hatékonyan kommunikál magyarul és angolul egyaránt.

Miért gyere hozzánk

Résztvevői elégedettség mellett további 3 érv szól mellettünk

Rugalmas ügyfélszolgálat

Munkatársaink készséggel támogatnak, hogy a legjobb döntést hozhasd meg. Az igényeidre és céljaidra legmegfelelőbb képzést fogjuk csak javasolni számodra. Képzéseink között számos egymásra épülés segíti, hogy a kezdeti tudásodnak megfelelő lépcsőről indulva juss a csúcsra.

Napi tevékenység mellett is

Időpontjaink szervezésénél figyelembe vesszük, hogy képzéseink munka vagy iskolai tevékenység mellett is elvégezhetőek legyenek hétköznapi és hétvégi időbeosztás szerint. A tantermi képzések mellett az online szervezés is nagy segítségedre lehet, hogy megspórold az utazással járó időt és fáradtságot.

Prémium képzések neked

Gyakorlatorientált képzéseink keretében igyekszünk az optimális óraszámok mellett a maximumot nyújtani neked úgy, hogy pénztárcabarát legyen számodra. Részlefizetési konstrukciókkal, képzési hitel lehetőséggel és igénybe vehető kedvezményekkel támogatunk céljaid elérésében.

Tantermi képzés előnyei

A hagyományosan megszokott módon iskolánkban megtartott órákon vehetsz részt. A képzés ideje alatt személyesen tudsz kérdezni a képzésen résztvevő oktatótól. Ennek a képzési formának akkor van előnye számodra, ha jobban bízol a személyes előadás varázsában és a kölcsönös kommunikáció közvetlenebb formájában. Az oktatóterem atmoszférája jobban ráhangolhat az előadásra fókuszálni.

Online képzés előnyei

A tantermi képzésekkel ellentétben az oktatás online kapcsolat segítségével zajlik, de azonos módon valós időben. Tehát az online képzés keretében élő közvetítésben veszel részt, ahol lehetőséged van kérdezni az oktatótól. Nagy előnye ennek a képzési lehetőségnek, hogy megspórolhatod vele az időigényes közlekedést, illetve a saját otthonod kényelmét élvezheted az órák alatt.

Elmesélem, hogy miért jó nálunk tanulni

Türelmes, szakképzett oktatók

Folyamatosan figyelemmel kísérjük a képzésen résztvevőink igényeit és a munkaerőpiac folyamatosan változó elvárásait. Ennek köszönhetően oktatóink számára is megadjuk a támogatást, hogy számodra is a legtöbbet nyújthassák.

Innovatív oktatás

A jelenlegi oktatási platformok komoly átalakuláson mentek át az elmúlt években. Büszkén kijelenthetjük, hogy mind a tantermi, mind az online oktatásban nyújtott minőségünk a legkorszerűbb szemléletek és igények mentén fejlődik.

Profi eszközök

Átadható tudásunk mellett a technikai eszközök használatában is megteszünk mindent, hogy profi minőséget biztosítsuk számodra és képzéseinken való részvételed problémamentes és élvezetes legyen.

Gyakori kérdések a tanfolyammal kapcsolatban

Meddig lehet jelentkezni az adott tanfolyami időpontra?

Az indulás előtt legkésőbb 1 héttel várjuk a jelentkezéseket. De ha sikerült eldöntened, hogy szeretnél részt venni a képzésen, akkor célszerű minél hamarabb leadni a jelentkezésed, mert előfordulhat, hogy betelik a csoport létszáma.

Van lehetőség részletfizetésre?

Természetesen van lehetőség részletfizetésre. A mértéke az időbeosztástól függ. 1 hónapnál hosszabb tanfolyamoknál havi kamatmentes részletfizetésre van lehetőség.

Hogyan kell fizetni a részleteket?

A havi részleteket minden hónap végig kell befizetni. Ezt megteheted az ügyfélszolgálatunkon készpénzben vagy bankkártyával, de ha szeretnéd, akkor választhatod az átutalást is.

Mi történik, ha nem tudok részt venni egy órán? Hogyan tudom pótolni?

Amennyiben van más futó tanfolyamunk, akkor ott pótolhatod, vagy az oktató elküldi mit vettek azon a napon, amikor nem voltál.

Kapunk-e jegyzetet, tankönyvet?

Elektronikusan letölthető jegyzeteket fogsz kapni. Ehhez a hozzáférést az első oktatási napon kapod meg. A jegyzetek díja benne van a képzés díjában.

Mennyire gyakorlatias a képzés?

Gyakorlatorientált képzéseket tartunk, így könnyen el tudod sajátítani az ismereteket. Otthoni gyakorlás is ajánlott.

Itt vagyunk

Az Árpád híd közelében vagyunk. Itt áll meg a 3-as metró, az 1-es villamos, illetve az alábbi buszok is: 26-os, 32-es, 34-es, 106-os. Az utcán parkolásra is van lehetőség, melynek a díja 450 Ft/óra.